כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
"רמת חיים נמוכה"

קשיים בהקמת שגרירות ספרדית ברמאללה: דיפלומטים לא רוצים לעבור לשם

דיפלומטים ספרדים לא רוצים לעבור לשגרירות ספרדית ברמאללה עקב 'רמת חיים' לא טובה בהשוואה לתל אביב וירושלים. "זה אבסורד להכיר בפלסטין ולא לפתוח שגרירות כפי שעשתה אירלנד" אמרו במשרד החוץ הספרדי

קשיים בהקמת שגרירות ספרדית ברמאללה: דיפלומטים לא רוצים לעבור לשם
הממשלה הפלסטינית ברמאללה צילום: פלאש 90

לאחר שהכירו רשמית במדינה פלסטינית, דיפלומטים ספרדים אמרו כי הם לא רוצים לעבור לשגרירות ספרד ברמאללה בשל "בעיות ביטחון ורמת חיים" כך דיווחה התקשורת בספרד.

על פי הדיווח ב-OK Diario, דיפלומטים המכהנים בקונסוליה של ספרד בירושלים ובשגרירות בתל אביב אמרו כי הם לא רוצים לעזוב את ישראל מסיבות "רמת חיים וביטחון".

כתוצאה מכך, על פי הדיווחים ממשלת ספרד מחפשת דיפלומטים שכבר משובצים למדינות אחרות, ותעביר אותם לגדה המערבית, מה שעלול להוסיף עלויות כספיות משמעותיות לממשלת ספרד.

החששות של דיפלומטים ספרדים לגבי פתיחת שגרירות ברמאללה, מונעים למעשה מהשגרירות להיפתח, שכוללים סיבוכים לוגיסטיים בהגעה לרמאללה מירדן או מתל אביב. "זה אבסורד להכיר בפלסטין ולא לפתוח שגרירות כפי שעשתה אירלנד" אמרו במשרד החוץ הספרדי.

אחת הסיבות לסירוב לעבור לרמאללה, מאחר וכדי לטוס יש צורך להגיע לירדן או לבקש אישור מישראל לטוס מנמל התעופה בן גוריון בתל אביב, וישראל לא תסייע בעניין לספרד.

גם אירלנד הודיעה על כוונתה לפתוח שגרירות ברמאללה. ממשלת אירלנד מחפשת שגריר. ברמאללה יש כבר כ-40 שגרירויות של מדינות שכבר מכירות בפלסטין.

האיום הספרדי להעביר את השגרירות לרמאללה הגיעה לאחר שישראל סירבה לאפשר לספרדים להפעיל קונסוליה לתושבים פלסטינים מתוך השגרירות בישראל, אך כעת נראה שלאחר שהכירו במדינה פלסטינית, הם יישארו רק עם ההכרה בלי משמעות מעשית.

רמאללה מדינה פלסטינית ספרד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד