כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
מאבק דיפלומטי

באירופה ינסו להטיל סנקציות - כך בישראל מקווים למנוע זאת

שר החוץ האירופי זימן את השר כ"ץ למפגש של המועצה האחראית על יחסי האיחוד האירופי וישראל. בישראל מקווים שידידות כמו הונגריה, צ'כיה וגרמניה יחסמו מהלך אנטי-ישראלי

באירופה ינסו להטיל סנקציות - כך בישראל מקווים למנוע זאת
ג'וזף בורל בעוטף עזה צילום: האיחוד האירופי

שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל, הודיע אתמול (יום ד') כי שיגר הזמנה לשר החוץ ישראל כ"ץ, להשתתף במפגש של "מועצת האסוציאציה" שהינה ועדת ההיגוי ליחסי ישראל והאיחוד האירופי.

המועצה תתכנס כשברקע דרישה של מדינות כמו ספרד, אירלנד ובלגיה לגבש רשימה של צעדים נגד ישראל אם הפעולה ברפיח תימשך בעקבות הצווים של בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג.

כל 27 המדינות החברות חייבות להסכים על כל נושא שעולה לסדר היום במועצה, וההערכה היא שידידותיה של ישראל באיחוד ובהן הונגריה, צ'כיה וגרמניה יטרפדו נסיון להטיל סנקציות על ישראל, כגון ניסיון לבחון השעיה של הסכמי הסחר עמה, כך דיווח איתמר אייכנר באתר Ynet.

על פי הדיווח, שר החוץ כ"ץ לצאת בעוד שבועיים לביקור בהונגריה, כדי לדון במהלכים הצפויים באיחוד. שר החוץ הנחה את שגרירויות ישראל באירופה למבצע מדיני כדי לבלום כל מהלך נגד ישראל באירופה.

כבר עתה מספר מדינות הודיעו שיבלמו מהלך כזה, ובהן הונגריה, צ'כיה, גרמניה, יוון, רומניה, קפריסין ואוסטריה. דיפלומטים גרמנים הבטיחו שבכינוס הצפוי ברלין וידידות אחרות יעמדו לצד ישראל.

 

 

 

ג'וזף בורל האיחוד האירופי מלחמת חרבות ברזל גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד