כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
גינו את הלחימה בעזה

שגרירת ישראל ביטלה ביקור בסקוטלנד בגלל מחאה יהודית

שגרירת ישראל בבריטניה ביטלה ביקור בסקוטלנד בגלל מחאה יהודית. שני ביקורים מתוכננים של השגרירה, ציפי חוטובלי, בבתי כנסת סקוטיים בוטלו לאחר שקבוצות יהודים סקוטיות קראו לביטול ביקורה

שגרירת ישראל ביטלה ביקור בסקוטלנד בגלל מחאה יהודית
Pixabay צילום: דגל סקוטלנד

ציפי חוטובלי, שגרירת ישראל בבריטניה, ביטלה את ביקורה המתוכנן בסקוטלנד בעקבות מחאה של יהודים סקוטים.

השגרירה תכננה לבקר בשני בתי כנסת, בקהילה היהודית באדינבורו ביום שלישי ובית הכנסת גארנהיל בגלזגו אתמול (רביעי).

הקהילה היהודית קראה לביטול הביקור בשל המלחמה המתמשכת של ישראל בעזה וכן בגלל דברים שאמרה חוטובלי בעבר.

על פי הדיווח באתר The Herald Politics, השגרירה הישראלית ציינה כי ביטול הביקור בגלל "שינויים בלוח זמנים".

"למרבה הצער, עקב בעיה בלוח זמנים, הביקור נאלץ להידחות. המשלחת תודיע על מועד אחר בזמן הקרוב", נמסר משגרירות ישראל בבריטניה.

הקהילה היהודית זעמה על דברי חוטובלי מהעבר. היא הצהירה בעבר כי היא תומכת בבנייה בהתנחלויות ואמרה "האדמה הזו שלנו, כולה שלנו".

לטענת המתנגדים לביקור, היא כינתה את הנכבה, "שקר ערבי", והוסיפה ב-2015 שחלומה הוא לראות את "דגל ישראל מתנוסס מעל הר הבית".

בהצהרה שנחתמה על ידי ארגונים וגורמים יהודיים בסקוטלנד, נאמר: "כיהודי סקוטלנד אנו מזועזעים מכך שציפי חוטובלי תבקר בסקוטלנד בזמן שההרג נמשך בעזה, ואנו קוראים לממשלת סקוטלנד ולמנהיגי הקהילה לשלוח מסר חזק נגד ביקורה".

החותמים על המכתב אמרו כי כיהודים סקוטיים, הם מאמינים שלערכים ולפוליטיקה שלה אין מקום בקהילה ובארגונים שלהם. "אנו נחרדים במיוחד מכך ששגרירות ישראל פנתה לבתי כנסת כדי להציע מפגשים עם משפחות חטופים, בעוד שנתניהו והליכוד, המפלגה שהשגרירה מייצגת בישראל, הכריזו שבטיחותם של החטופים אינם בראש סדר העדיפויות במלחמה בעזה. כמו כן אנו מתנגדים לניצול הזהות היהודית כדי להצדיק פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות".

הקהילה היהודית באדינבורו מסרה: "האירוע היה הזדמנות עבור יהודים בסקוטלנד להיפגש ולהפגין תמיכה במשפחות החטופים שעדיין מוחזקים בשבי בעזה, מצער שזה לא אפשרי מסיבות לוגיסטיות".

מבית הכנסת גארנטהיל נמסר: "כתוצאה מבעיה בלוח זמנים, האירוע עם משפחות חטופים לא יתקיים השבוע. אנחנו בודקים אם נוכל לקבוע מחדש אירוע עם משפחות חטופים, אולי בזום. אנו רוצים להודות לכל מי שהתנדב לעזור באירוע".

ציפי חוטובלי סקוטלנד מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}