כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024

תיעוד עצוב: מה שנותר ביער בירייה לאחר השריפה • צפו

נזקי הבערה בצפון: תיעוד עצוב מיער בירייה בצפת לאחר השריפה שכילתה למעלה מ-800 דונם, בתיעוד ממעוף הציפור ניתן לראות את גזעי עצים שנותרו שרופים. מנהל אזור גליל עליון וגולן: "כל מה שטיפחנו מאז מלחמת לבנון השנייה. כמעט הכל ירד לטמיון"

תיעוד עצוב: מה שנותר ביער בירייה לאחר השריפה • צפו
יער בירייה לאחר השריפה צילום: עובדי ויערני קק״ל.

תיעוד עם למעלה מ-800 דונם של שטחי יער שרופים, כך נראה יער בירייה לאחר השריפות אתמול בצפון. באותו מקום שנפל כטב״ם במלחמת לבנון השנייה ב2006 ועבר שיקום נרחב, נפל אתמול בשנית כטב״ם שמחק את השיקום. הלהבות שרפו 800 דונם ביער מתוך כ-20 אלף.

יער בירייה לאחר השריפה צילום: עובדי ויערני קק״ל.

אלי חפוטה, מנהל אזור גליל עליון וגולן בקק"ל, אמר: "יש עצב גדול על כל מה שטיפחנו מאז מלחמת לבנון השנייה. כמעט הכל ירד לטמיון בשעתיים של שריפה. זה 18 שנים של השקעה יומיומית בשטח".

על היער שנפגע אמר: "ברוב ימות השנה היערנים רואים יער ירוק ופורח. בקיץ לפעמים יש שריפות וחלקים מהיער עולים באש. ואז אתה מתחיל הכל מהתחלה. מדובר באירוע חריג. בדרך כלל אנחנו משתלטים מוקדם על שריפה שפורצת ביער ביריה. במקרה הזה מיירט התפוצץ מעל היער, ושלח המון רסיסים שהדליקו המון מוקדים. זה התפתח לשריפה מאוד משמעותית, בחסות רוח לא אופיינית. בתנאי שרב ולחות נמוכה ורוחות חזקות - אלה התוצאות".

יער בירייה לאחר השריפה צילום: עובדי ויערני קק״ל

 

יער ביריה צפת כטב"ם שריפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד