כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
ברקע גל העזיבות

בר סימן טוב בפנייה לרופאים: "אל תוותרו ואל תתייאשו"

"אין לנו ארץ אחרת ואין לנו מערכת בריאות אחרת. אני רוצה לומר לאנשים ששוקלים לעזוב - אל תוותרו ואל תתייאשו. הסיכוי שלנו להצליח טוב מאוד". כך מנכ"ל משרד הבריאות

בר סימן טוב בפנייה לרופאים: "אל תוותרו ואל תתייאשו"
מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, נאם היום (רביעי) בכנס ים המלח ה-22 ודיבר על הרפורמה הרביעית בבריאות הנפש - הרפורמה האינטגרטיבית - חיבור מערכת הבריאות הכללית עם מערכת בריאות הנפש.

בר סימן טוב אמר בנאומו כי "שינויים בעוצמה גבוהה כמו אלה שאנחנו חווים כעת, מערערים גם את המצב האישי, הנפשי והקולקטיבי שלנו. גם הילדים שלנו שחוו את הקורונה עם המשמעויות על בריאות הנפש, הם חווים את מהפכת המידע והתקשורת והניו מדיה וההשפעה עליהם היא בדרכים שקשה לנו כמבוגרים להבין, וגם את המלחמה שערערה את תחושת הביטחון האישי. רצף השינויים האלה הוא עניין של ממש בבריאות הציבור". 

לדבריו, "אחד השינויים לטובה שקרו הוא שבריאות הנפש היא כבר לא החצר האחורית של מערכת הבריאות היא כבר במרכז העשייה שלנו. מבחינת שר הבריאות, מבחינתי ומבחינת המשרד, בריאות הנפש הוא התחום החשוב ביותר שאנחנו מתעסקים בו. הוא הנושא שנמצא בראש סדר העדיפויות שלו. גם בגלל חשיבותו וגם בגלל הדחיפות שלו". 

עוד הוסיף ואמר כי "המערכת הזו עברה שינויים מיטיבים בשלוש הרפורמות (המבנית, השיקומית והביטוחית) שעברה וכעת- הרפורמה הרביעית, הרפורמה האינטגרטיבית, שבעוצמתה תהיה הגדולה ביותר והיא תחולל את מהפיכת האיכות ואת הפסיכיאטריה החדשה". 

"זהו השינוי הנדרש כעת והוא כנראה הקשה ביותר ליישום, אך העיקרון המנחה שלו הוא פשוט וממשיך את הקו העקבי בו צועדת מערכת בריאות הנפש בשנים האחרונות - שילוב מלא עם מערכת הבריאות הכללית, תוך ניצול היתרונות היחסיים של מערכת הבריאות הכללית, עבור בריאות הנפש״.

בר סימן טוב התייחס לעניין השיח על עזיבה אפשרית של רפואים לחו"ל, ואמר כי "מבחינתי - אין לנו ארץ אחרת ואין לנו מערכת בריאות אחרת. אני רוצה לומר לאנשים ששוקלים לעזוב - אל תוותרו ואל תתייאשו. תילחמו על מה שחשוב לכם. המערכת הזאת שלכם כמו שהיא שלי". 

"אני כאמור לא יודע מה יוליד יום, אבל אני רואה מה קורה בעולם. לא נראה שיהיה קל בשום מקום אחר. לצערי יש סבירות לא מבוטלת שהחיים של דור הילדים שלנו יהיו קשים ומורכבים משלנו, בכל מקום שהם יהיו בו. זו תהיה המשימה של הדור שלהם יחד איתנו לדאוג שהעולם שלהם יהיה עולם שטוב לחיות בו. אני מעדיף להישאר ולהילחם כאן על הבית שלנו וקורא לכולם לעשות אותו הדבר". כך מנכ"ל משרד הבריאות.

משה בר סימן טוב מערכת הבריאות משרד הבריאות בריאות הנפש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד