כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
לרגל יום ירושלים

הממשלה אישרה 11 החלטות מיוחדות לעיר הבירה

הממשלה אישרה שורה של החלטות ממשלה למען קידומה פיתוחה של העיר. השר פרוש: "החלטות ממשלה חשובות שמקדמות את העיר ירושלים בשורה של נושאים. תודתי, בשם העיר ירושלים, לכל השרים והמשרדים שהיו שותפים ולהחלטות שהתקבלו"

הממשלה אישרה 11 החלטות מיוחדות לעיר הבירה
אילוסטרציה צילום: ישי ירושלמי

הממשלה אישרה בישיבתה היום (רביעי) במוזיאון ארצות המקרא לרגל יום ירושלים, שהתקיימה ביוזמת שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, שורה של החלטות ממשלה למען קידומה פיתוחה של העיר.

הממשלה אישרה להטיל על משרד ירושלים ומסורת ישראל לפעול למתן מענים חלופיים לשירותים הניתנים היום ע"י ארגון הסעד והתעסוקה של האו"ם (אונרא) במזרח ירושלים, וזאת, לרבות בתחום הבריאות ובתחום החינוך. זאת, במטרה להפסיק את פעילות אונרא בעיר.

בישיבה אושרה ההצעה שהוגשה על ידי שרת החדשנות, המדע וטכנולוגיה, גילה גמליאל, ושר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, על הקמת רובע חדשנות באזור הקמפוס האקדמאי בגבעת רם ויחבר בין 5 מוסדות מחקר מובילים בעיר - האוניברסיטה העברית, מרכז רפואי שערי צדק, מכללת עזריאלי להנדסה, קמפוס טל והמרכז האקדמי לב. התוכנית תערך בעלות ראשונית כוללת של שמונה מיליוני שקלים כבסיס להקמת הרובע והוא יחזק את העיר ירושלים על ידי יצירת משרות במקצועות עתירי ידע, הובלת מחקר יישומי, טיפוח יזמות והקמת חברות הזנק. זאת, לצד פיתוח סביבה עסקית חדשנית אשר תעודד ישיבה משותפת של חברות גדולות, חברות הזנק ומשקיעים בינלאומיים. הרובע יהווה עוגן עסקי וכלכלי ומוקד משיכה בתחרות הבינ"ל הגוברת.

השר פרוש על יום ירושלים צילום: באדיבות המצלם

עוד אושרה הצעת מחליטים שהגיש שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, להקצות 50 מיליון ש"ח נוספים לתוכנית החומש לחיזוק ומיצוב מרחב אגן העיר העתיקה בירושלים, וייעודם לפיתוח הרובע היהודי. התקציב יוקצה לעידוד תיירות לאומית ובינלאומית ברובע היהודי ובאתריה, פעילות עבור עולים חדשים ובתחום התפוצות, הנגשת והתאמת המרחב לנכים, פינוי מפגעי פסולת, וקיום אירועים וסיורים במרחב.

הממשלה אישרה את הצעת שר המורשת הרב עמיחי אליהו על הקמת צוות בין משרדי שיגבש תוכנית פעולה ממשלתית שמטרתה להביא לפיתוח אזור קריית הלאום בירושלים כקריית המורשת הלאומית, והפיכתו למרחב מורשת לאומי ולמוקד משיכה מרכזי לכלל הציבור במדינת ישראל ולמבקרים בה ובירושלים בפרט.

עוד אושרה ההצעה של שר המורשת להוסיף תקציב של 9 מלש"ח ל"תוכנית שלם" שעניינה חשיפה, מחקר, פיתוח והנגשה ציבור של אתרי העתיקות והמורשת במרחב ירושלים הקדומה. בין היעדים, הגדלה משמעותית של תנועת המבקרים במרחב ירושלים הקדומה וחשיפת תכני ירושלים הקדומה בארץ ובחו"ל.

עוד הוחלט שרשות מקרקעי ישראל יקצה שטח של כ-6 דונם ב"עמק ציון" למטרת מרכז לאוכלוסיות מיוחדות אשר יוכל לשמש, במידת הצורך, כמרכז חירום לאומי של מדינת ישראל, לפינוי ולטיפול באנשים עם מוגבלויות בזמן חירום, וזאת בסמוך, ככל הניתן, ל"מרכז שלווה", ובאופן שיאפשר שילוב מרכז החירום עם הפעילות הקיימת כיום במרכז שלווה.

לבקשת שר האנרגיה אלי כהן, אושרה הצעה לגבי מועד הקמת תשתית תדלוק גז טבעי ורכישת משאיות גז טבעי וזאת כחלק ממאמצי ההתמודדות של ישראל ומדינות נוספות ברחבי העולם עם משבר האקלים, והחשיבות לכך שירושלים, בירת ישראל, תהנה מחוסן אנרגטי, ובמקביל תתרום למאבק במשבר האקלים.

עוד אושרה הצעת המחליטים של שר האנרגיה והתשתיות לקידום תכנית פארק טבע עירוני בנחל זמרי. הקרן לשיקום מחצבות תפעל לשיקום המחצבות בתחומי הפארק. 

הממשלה אישרה את הצעת השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, ושר האוצר, בצלאל סמוטריץ', על הקמת מתקן מתקדם לטיפול בפסולת אשר ישרת בעיקרו את העיר ירושלים וזאת בהתאם להיררכיית הטיפול בפסולת, במטרה להביא לצמצום בהיקפי הפסולת שנשלחת לסילוק ולהטמנה בקרקע.

הממשלה אישרה עוד את הצעת שר הפנים להעביר לעיריית ירושלים תוספת תקציב בסך 84 מלש"ח לתקנת מענקי הפיתוח לעיר ירושלים, מהם 10 מלש"ח מתקציב משרד ירושלים ומסורת ישראל.

הממשלת אישרה את הצעת שר העלייה והקליטה, אופיר סופר, להקים מרכז צעירים לעולים בירושלים. להחלטה שותפים, משרד ההתיישבות, משרד ירושלים ומסורת ישראל ועיריית ירושלים. החלטה נוספת כוללת את הגדלת מספר משרתי ומשרתות השירות הלאומי-אזרחי העולים בירושלים.

בנוסף נרשמה הודעתה של שרת התחבורה מירי רגב כי בשבוע הבא תביא לממשלה החלטה שמטרתה קידום הרכבל התחבורתי והתיירותי לכותל ולמרחב ירושלים הקדומה, ושעל פיה הרכבל יהיה חלק מתוכנית התחבורה הכוללת של העיר ירושלים, וכי הנסיעה בו תתאפשר באמצעות הסדרי הנסיעה בתחבורה הציבורית, ועל כן הוחלט להעביר את המשך הביצוע של הקמת הרכבל ואת מימונו למשרד התחבורה. ההחלטה תוסיף לתקציב הקיים, סכום נוסף לשם קידום השלמת הפרוייקט.

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש: "אישרנו היום בממשלה החלטות ממשלה חשובות שמקדמות את העיר ירושלים בשורה של נושאים, החל מפיתוח הרובע היהודי וקידום תוכנית הרכבל, ועד לתוכניות ענק של הקמת רובע חדשות וקריית מורשת, לצד החלטה מדינית אסטרטגית במזרח ירושלים והצעות מיוחדות נוספות. תודתי, בשם העיר ירושלים, לכל השרים והמשרדים שהיו שותפים ולהחלטות שהתקבלו".

יום ירושלים השר פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד