כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
הסלמה נוספת בצפון

מתקפת כטבמ"ים בחורפיש: 11 נפצעו, חלקם במצב בינוני וקשה

מסיבה שעדיין נבדקת, לא נשמעו התרעות לפני הפגיעות | אחד הפצועים במצב אנוש, שלושה מהם במצב בינוני | דובר צה"ל על התקרית: "זוהו שיגורים משטח לבנון שנפלו במרחב חורפיש. לא הופעלו התרעות, האירוע מתוחקר"

מתקפת כטבמ"ים בחורפיש: 11 נפצעו, חלקם במצב בינוני וקשה
זירת הנפילה בחורפיש צילום: לפי סעיף 27א

לפחות 11 בני אדם נפגעו אחר הצהריים (רביעי) כתוצאה מפגיעה ישירה במתקפת כטבמ"ים במגרש כדורגל בחורפיש שבגליל העליון. מצבם של חלק מהנפגעים מוגדר קשה ואנוש.

בין הנפגעים גם אנשי כוחות ההצלה שהוזעקו לאירוע. יצויין כי לא נשמעה התרעה לפני הנפילה, מה שמנע מהנפגעים להתגונן. לפי הערכות בצה"ל, מדובר בכמה כטב"מים שפגעו במקום. כוחות הצלה רבים הוזנקו למקום.

דובר צה"ל מסר על התקרית בחורפיש כי "לפני זמן קצר זוהו שיגורים משטח לבנון שנפלו במרחב חורפיש. לא הופעלו התרעות. האירוע מתוחקר".

בחיזבאללה הודיעו כי "תקפו באמצעות כטב"מי נפץ 'שטח כינוס צבאי' בתגובה על החיסולים והתקיפות שביצע צה"ל בלבנון ובייחוד החיסול אתמול בא-נאקורה בדרום לבנון".

מוקדם יותר היום ביקר ראש הממשלה נתניהו במחנה ׳גיבור׳ שבקרית שמונה. נתניהו אמר כי בתחילת המלחמה אמרנו שאנחנו נחזיר את הביטחון הן לדרום והן לצפון - וכך נעשה". לדבריו, "היום אני בגבול בצפון עם הלוחמים והמפקדים הגיבורים שלנו, ואני גם נמצא כאן עם לוחמי האש. אתמול האדמה בערה פה ואני שמח שכיביתם אותה, אבל האדמה בערה גם בלבנון".

"מי שחושב שהוא יפגע בנו ואנחנו נשב בחיבוק ידיים טועה טעות גדולה. אנחנו ערוכים לפעולה מאוד עצימה בצפון. בדרך זו או בדרך אחרת אנחנו נחזיר את הביטחון לצפון", הוסיף נתניהו.
 

חורפיש לבנון חיזבאלה צה"ל מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד