כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
ממתינים לתשובת חמאס

לחץ אמריקני לעסקת חטופים עד שבוע הבא: ראש ה-CIA הגיע לקטאר

בכירים בממשל ביידן נמצאים במזרח התיכון כדי להחיות את המשא ומתן להפסקת אש בעזה ושחרור חטופים המוחזקים בידי חמאס. המאמצים הגיעו בעקבות פנייתו של ביידן לסיים את המלחמה

לחץ אמריקני לעסקת חטופים עד שבוע הבא: ראש ה-CIA הגיע לקטאר
פעילות הכוחות ברחבי הרצועה צילום: דובר צה"ל

שני בכירים בממשל ביידן נמצאים במזרח התיכון כדי לנסות להחיות את המשא ומתן הממושך להפסקת אש בעזה ושחרור חטופים ישראלים המוחזקים בידי חמאס.

המאמץ האמריקני מגיע לאחר שביידן נשא נאום ביום שישי בו תיאר בפומבי את קווי המתאר של הסכם תלת-שלבי שיביא למה שהוא כינה "סיום בר-קיימא למלחמה" ושחרור חטופים ישראלים בתמורה למחבלים פלסטינים, לדבריו ישראל כבר הסכימה לכך.

מנהל ה-CIA, ויליאם ברנס, נמצא בבירת קטאר, דוחא, מתאם המזרח התיכון בבית הלבן ברט מקגורק נחת בקהיר היום, כך לפי גורמים שמכירים את השיחות ושוחחו עם ה'וול סטריט ג'ורנל'.

הלחץ הדיפלומטי מגיע לאחר שישראל פתחה במתקפה בעיר רפיח שבדרום עזה. השיחות בקהיר ובדוחא השבוע מתרכזות סביב הצעת הפסקת האש שהציב ביידן, תוכניות לפתוח את מעבר גבול רפיח בין עזה למצרים שנסגר מאז החלה מתקפה ברפיח.

מתווכים ערביים אמרו לעיתון כי ביידן לחץ על מנהיגים במזרח התיכון להגיע להסכם עד שבוע הבא למרות חוסר אמון בין שני הצדדים.

"זו עדיין הצעה חיה. זו עדיין הצעה ישראלית", אמר היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, ברשת  NBC. "ממשלת ישראל אישרה שוב ושוב עד היום כי ההצעה הזו עדיין על השולחן, וכעת נותר לחמאס לקבל אותה".

גורם רשמי ישראלי אמר לעיתון כי ישראל ממתינה כעת לתשובה הרשמית של חמאס ולאחר מכן תחליט על הצעדים הבאים במשא ומתן.

על פי הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", גורמים בחמאס אמרו בשיחות במצרים כי ההצעה הישראלית לא מבטיחה שבתום השלב הראשון של הפסקת אש זמנית בת שישה שבועות, ישראל לא תוכל לחדש את הלחימה.

משלחת של פלגים פלסטיניים בראשות חמאס צפויה לנחות השבוע בקהיר כדי לדון בהצעת הפסקת האש, בשמות המחבלים והחטופים בעזה. חמאס טרם אישר שליחת נציג בעוד הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני כבר נמצא בקהיר.

חמאס מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד