כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
ברוב גדול

הסוכנות לאנרגיה אטומית בהחלטה תקיפה נגד איראן

שר החוץ ישראל כ"ץ מברך על החלטת מועצת הנגידים של הסוכנות הבינלאומית ‏לאנרגיה אטומית לגנות את איראן בשל הפרותיה בתחום הגרעין: "ישראל תמשיך להציג בפני העולם את הפנים האמיתיות של איראן - אסור לנו לעצור כאן"

הסוכנות לאנרגיה אטומית בהחלטה תקיפה נגד איראן
איראן, אילוסטרציה צילום: שאטרסטוק

מועצת הנגידים של הסוכנות הבינלאומית ‏לאנרגיה אטומית אימצה זה עתה החלטה חשובה ותקיפה נגד איראן.

ההחלטה, שעברה ברוב גדול, מונה את הפרותיה הרבות ‏של איראן בתחום הגרעין - הפרות של החוק הבינ״ל, הפרות של הסכם הגרעין ומאמצים בלתי פוסקים של איראן לחבל בעבודת הפיקוח של הסוכנות על מתקני הגרעין שלה - מגנה את איראן ודורשת מאיראן לשתף פעולה עם עבודת הפיקוח של הסוכנות. ההחלטה גם כוללת איום ברור כלפי איראן שאם לא תשנה את דרכיה יינקטו כנגדה צעדים נוספים.

זהו צעד משמעותי ביותר שמשתלב במערכה המדינית הבינלאומית שמוביל משרד החוץ כנגד תוכנית הגרעין האיראנית, ומהווה רכיב חשוב במערכה להגברת הלחץ על איראן.

שר החוץ ישראל כ"ץ: "אני מברך על ההחלטה החשובה שהתקבלה היום על ידי מועצת הנגידים של הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית, הדורשת מאיראן לעמוד בהתחייבויותיה הבינלאומיות ולהפסיק לקדם את תוכנית הגרעין המסוכנת שלה. זו החלטה ראשונה מזה 19 חודשים בנושא ההפרות האיראניות והתווית מסלול לצעדים נוספים כנגד איראן בנושא הגרעין. החלטה זו מדגישה את הסכנה שאיראן מציבה לביטחון וליציבות העולמית ואת נחישות העולם החופשי לבלום את תוכנית הגרעין האיראנית. ישראל תמשיך להציג בפני העולם את הפנים האמיתיות של איראן. אסור לנו לעצור כאן. העולם החופשי חייב לעצור את איראן עכשיו - לפני שיהיה מאוחר מדי".

ישראל כ"ץ איראן גרעין איראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד