כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
הטעות של נסראללה

הדילמה הישראלית בצפון: האם להמשיך בהתכתשות ההדדית או להסלים?

נסראללה, המתרברב בהיכרותו עם המערכת הישראלית, טועה לחשוב כי ישראל איננה מוכנה למלחמה רחבה ומהלך על חבל דק מבלי להבין שהתעקשותו להמשיך לתקוף במאפיינים הנוכחיים עלולה להובילו לאותה מלחמה רחבה, שבה הוא איננו מעוניין

הדילמה הישראלית בצפון: האם להמשיך בהתכתשות ההדדית או להסלים?
נסראללה בנאום צילום: אל מנאר

אורנה מזרחי, חוקרת בכירה במכון למחקרי ביטחון לאומי, מתייחסת לסוגיה הנפיצה: האם ישראל צריכה לשמר את המשוואה הנוכחית מול חיזבאללה או האם הגענו למצב שעלינו לצאת למערכה נרחבת בלבנון.

"השריפות בצפון באות על רקע תהליך הסלמה מתמשך במלחמת ההתשה שמנהל חיזבאללה נגד ישראל בזירה הצפונית מזה כמעט שמונה חודשים", היא פותחת.

"בחודש מאי הגיעו מספר התקיפות של חיזבאללה לשיא חדש הן בהיקף והן באיכות. פעילותו המוגברת במקביל של צה"ל גובה מחיר כבד גם מחיזבאללה, הסופג אבדות קשות בנפש, באמצעי הלחימה ובתשתיותיו, וגם מתושבי דרום לבנון. אך הדבר איננו מסיט את נסראללה משאיפתו למקסם את הישגיו מול ישראל, ובו זמנית להתיש את צה"ל, את הציבור הישראלי ובמיוחד את תושבי הצפון המפונים. לפי שעה, חיזבאללה דבק בקשר שיצר בין סיום הלחימה בעזה לבין הפסקת הלחימה בצפון ונראה כי בכוונתו להתמיד באסטרטגיית ההתשה שבה בחר", טוענת מזרחי.

"במצב זה", היא מסבירה, "עומדות בפני ישראל שתי אפשרויות עיקריות: האחת, להמשיך בהתכתשויות ההדדיות, תוך מאמץ להסב נזק גדול ככל שניתן לחיזבאללה מבלי להיגרר למלחמה רחבה. זאת עד להפסקת אש בעזה, שכפי הנראה תוביל להפסקת הלחימה בצפון ותאפשר לתושבי הצפון לחזור לבתיהם; והשנייה, ליזום מהלך צבאי, שכפי הנראה יוביל למלחמה רחבה בצפון.

בשבועות האחרונים גוברים הקולות בישראל, הקוראים להרחבת המערכה בצפון ומתחזקת ההערכה בציבור שללא מלחמה רחבה לא ניתן יהיה להשיג יציבות וביטחון בגבול לבנון. נסראללה, המתרברב בהיכרותו עם המערכת הישראלית, טועה לחשוב כי ישראל איננה מוכנה למלחמה רחבה ומהלך על חבל דק מבלי להבין שהתעקשותו להמשיך לתקוף במאפיינים הנוכחיים עלולה להובילו לאותה מלחמה רחבה, שבה הוא איננו מעוניין.

 
נסראללה מלחמה בצפון לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד