כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
"המלחמה הלא נכונה"

"נורמליזציה עם סעודיה - פשוט מסך עשן"

ד"ר גדי טאוב ('שומר הסף'): "התעוררנו בשבעה באוקטובר לגלות שאנחנו נלחמים במלחמה הלא נכונה"

"נורמליזציה עם סעודיה - פשוט מסך עשן"
ביידן ובן סלמאן מחליפים אגרופים במקום לחיצת יד צילום: סוכנות הידיעות הסעודית

הדואליות של ארה"ב הפכה לנושא מרכזי בזירה הפוליטית בישראל בחודשים האחרונים של המלחמה ומעוררת מחלוקת גם בתוך הממשלה הישראלית. ד"ר גדי טאוב ('שומר הסף') ניתח את המדיניות וההתנהלות האמריקנית במזרח התיכון בתקופת המלחמה.

"אני מציע שלא לראות את התנהגות נשיא ארה"ב רק לאור שאלת הבחירות אלא גם להבין שמדובר בממשל אידאולוגי", אמר ד"ר טאוב בפתח השיחה עם אראל סג"ל מרדיו 103. "המטרה הכמעט מוצהרת שהוא שם לו עכשיו, שזה הדחת נתניהו, זה יוצא מכל מיני דוברים שלהם בכל מיני דרכים - המטרה הזו נראית להם הכרחית כדי לסיים את המלחמה. אנחנו מסכלים על יחסינו עם ארה"ב רק דרך הפריזמה של מה הם ישירות אומרים לנו, זה מדהים שאנחנו לא רואים מה הם עושים מסביבנו".

עוד טען כי "ארה"ב לא עושה שום ברית אזורית נגד איראן. מהרגע שהם נכנסו לבית הלבן הם התחילו במדיניות הפייסנות כלפי איראן, שחררו להם 100 מיליארד דולר בעקיפת סנקציות במצטבר, הוציאו את החות'ים מרשימת ארגוני הטרור, מנעו נשק מסעודיה. ג'ו ביידן בא לפה בתחילת המלחמה ואמר 'אל' גם לנו, שלא נעז לגעת בחיזבאללה, ועכשיו הוא עושה אותו דבר עם החמאס. זה לא שהם מופרעים ומטורללים, הניתוח שלהם, של הממשל הזה, אומר שהבעיה של ארה"ב במזרח התיכון שבנות בריתה גוררות אותה למלחמות מיותרות".

"הצרה בעיניהם זה אנחנו והסעודים, ולכן מה שהם עושים זה לאותת לאיראנים שלא ייגעו בהם כדי להגיע לאיזון חדש עם איראן", הבהיר והוסיף: "אנחנו רואים שהאסטרטגיה של פייסנות כלפי איראן מגבירה את התוקפות האיראנית. שבעה באוקטובר זו אחת התוצאות של הדבר הזה. אנחנו התעוררנו בשבעה באוקטובר לגלות שאנחנו נלחמים את המלחמה הלא נכונה. סולימאני, שהאמריקנים התנקשו בו, בנה טבעת אש מאוד אפקטיבית מסביב לישראל, ויש תוכנית מסודרת איך להפעיל אותה. חמאס עשו את זה לפני הזמן, לפני שיש מטרייה גרעינית, אבל הטקטיקה איראנית, הכלים איראניים".

ד"ר טאוב המשיך והדגיש כי "קיבלנו אזהרה חמורה ובמקום להתעורר ולהבין שאנחנו לא יכולים להפסיד את המלחמה הזו בעזה - נורמליזציה עם סעודיה זה פשוט מסך עשן, אין לסעודיה שום סיבה להתקרב אלינו אחרי שאמריקה פחות או יותר נוטשת אותנו ודורכת לנו על הראש. זה הכול הצגה שהסעודים עושים. צריך להבין, השיטה של טראמפ הייתה לבודד את איראן, שיטה מאוד מוצלחת, גם ישראלים אמרו את זה. הפילוסופיה של ביידן, גם היא רוצה לסגת מהמזרח התיכון, היא פשוט חושבת שהיא תיסוג אחרי שהיא תיצור איזון חדש".

"כל העיתונות שלנו חוזרת על הפזמון הטיפשי, הם חושבים שיש להם מקורות בבית הלבן, יש להם מפעילים בבית הלבן. מוכרים פה סיפור שאם נלך לקראת הפלסטינים אז תהיה קואליציה - למה אתם לא עושים קואליציה עכשיו נגד איראן? ארה"ב עכשיו לוחצת על אנגליה וצרפת שיפסיקו להציק לאיראן על התוכנית הגרעינית", הסביר.

לסיום הכריז ד"ר טאוב כי "הסכם הגרעין היה בלוף, הסכם הגרעין מאשר לאיראן תוכנית גרעינית בסוף העשור הזה. זה הסכם להכשרת תוכנית הגרעין, מלא חורים, אפשר להם לעשות הכול מתחת לרדאר, אסר על הפקחים להיכנס לאתרים הצבאיים. מתי התחילה העשרת אורניום מואצת של איראן? אחרי שהתבררו תוצאות הבחירות, עוד לפני שביידן נכנס לבית הלבן".

גדי טאוב איראן הגרעין האיראני ממשל ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד