כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
בביקור בוושינגטון

סנאטורים אמריקאיים: "נעמוד לצידכם נגד הקמת מדינה פלסטינית"

יו"ר מועצת יש"ע ומועצת בנימין ישראל גנץ במרתון פגישות בסנאט ובקונגרס כדי להדוף את נסיונות הממשל להקים מדינה פלסטינית. "פתרון שתי המדינה הוא סכנה" הצהירו בכירים בסנאט

סנאטורים אמריקאיים: "נעמוד לצידכם נגד הקמת מדינה פלסטינית"
גנץ וג'ונסון צילום: דוברות בנימין

יו"ר מועצת יש"ע מבקר בוושינגטון במאבק נגד הקמת מדינה פלסטינית. ביקורו של ישראל גנץ בוושינגטון נועד להאבק ביוזמת ממשל ביידן לקדם הקמת מדינה פלסטינית. הוא נועד עם מספר סנאטורים וחברי קונגרס בהם יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון, סנאטור מדינת יוטה מייק לי וסנאטור טקסס טד קרוז.

הם שמעו מראש מועצת בנימין ויו"ר מועצת יש"ע על הסכנות בהכרה במדינה פלסטינית. הוא הציג להם מפות ונתונים על פועלה של הרשות הפלסטינית וטען כי יוזמת הממשל האמריקני תביא לטבח הבא והפעם בכפר סבא, בתל אביב ובירושלים. 

הסנאטור מייק לי אמר בפגישה: "אין מקום לפתרון שתי המדינות. ביידן לא יכול להציב לישראל תנאים. לא ביחס למדינה פלסטינית ולא ביחס לעצירת המלחמה עם חמאס. אנחנו בארצות הברית עומדים לצידכם ללא תנאי".

ביחס ליהודה ושומרון אמר הסנאטור כי "אנחנו צריכים לוודא שיהודה ושומרון תמשיך להתקיים ועלינו לשמור על התושבים שם מפני סכנות. אני ידיד שלכם ויש לכם עוד הרבה כאלה בסנאט ובשאר המדינות בארצות הברית שעומדים לצד ישראל". זאת הפגישה השנייה של גנץ עם לי מאז תחילת המלחמה, כאשר הראשונה התקיימה לפני כחצי שנה בישראל. 

הסנאטור טד קרוז הדגיש בפני גנץ את עמדתו הנחרצת בעד ההתיישבות ביהודה, שומרון ובנימין.

גנץ הציג תיעוד ומחקרים ביניהם של ארגון 'רגבים' המראים כיצד הרשות הפלסטינית פועלת כיישות טרור לכל דבר כאשר היא מממנת פיגועים ורוצחים וחלק גדל מהמחבלים שפעלו בחודשים האחרונים באים משורות הרשות.

במסגרת הפגישות שנערכו אתמול בקונגרס פעלו גנץ ואנשי דסק חו"ל של בנימין אליענה פסנטין והיועצת לקשרי ממשל רותי ליברמן, כדי לרתום חברי קונגרס להצבעה להטלת עיצומים נגד בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג במקרה וינקוט עונשים נגד ישראל ובכירים ישראלים. גנץ נועד עם יוזם הצעת החוק חבר הקונגרס דאג למבורן. ההצעה אושרה בקונגרס.

ראש מועצת בנימין ויו"ר מועצת יש"ע ישראל גנץ: "נסענו לכאן כדי לשמור על הבית ולשמור על מדינת ישראל. השלמנו רצף של פגישות חשובות כאן וישנם חברים בכירים בסנאט ובקונגרס שהבינו את הסכנה אליה מובילה היוזמה להקמת מדינה פלסטינית. הם הבינו שלתת פרס לרוצחי חמאס בדמות מדינה פלסטינית זהו צעד מסוכן לא רק לישראל אלא לעולם החופשי כולו. אנחנו ממשיכים לקדם איתם את ההתנגדות למהלך אותו מנסה הממשל להאיץ".

ישראל גנץ וושינגטון מדינה פלסטינית ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד