כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
לחץ על האמריקאים

דיווח: משרד התפוצות השתמש בחשבונות מזויפים לקדם תוכן בעד ישראל

משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות, הזמין קמפיין ברשתות החברתיות במטרה להשפיע על דעת הקהל בנוגע למלחמה בעזה. כך דיווח ה"ניו יורק טיימס". במסגרת המבצע נעשה שימוש בחשבונות מזויפים ברשתות החברתיות, ש"דחקו במחוקקים האמריקנים לממן את צה"ל"

דיווח: משרד התפוצות השתמש בחשבונות מזויפים לקדם תוכן בעד ישראל
אילוסטרציה צילום: unsplash

ישראל ארגנה ושילמה עבור קמפיין רב השפעה בשנה שעברה שמטרתו לשכנע מחוקקים אמריקאים ואת הציבור האמריקני באמצעות מסרים פרו-ישראליים, לתמוך במלחמה עם עזה, כך על פי גורמים המעורבים בקמפיין ששוחחו עם ה'ניו יורק טיימס'.

על פי הדיווח, הקמפיין הסמוי הוזמן על ידי משרד התפוצות. המשרד הקצה כ-2 מיליון דולר למבצע ושכר את Stoic, חברת שיווק ישראלית לביצוע.

הקמפיין החל באוקטובר האחרון ונשאר פעיל בפלטפורמה X. בשיאו הוא השתמש במאות חשבונות מזויפים שהתחזו לאמריקאים אמיתיים ב-X, בפייסבוק ובאינסטגרם כדי לפרסם תגובות פרו-ישראליות. החשבונות התמקדו במחוקקים אמריקאים, במיוחד כאלה בדמוקרטים, כמו האקים ג'פריס, מנהיג המיעוט בבית הנבחרים מניו יורק, והסנאטור רפאל וורנוק מג'ורג'יה, הם נחשפו לפוסטים שקראו להם להמשיך ולממן את צה"ל.

ChatGPT, צ'אט המופעל על ידי בינה מלאכותית, שימש ליצירת רבים מהפוסטים. הקמפיין גם יצר שלושה אתרי חדשות מזויפים בשפה האנגלית שכללו כתבות פרו-ישראליות.

העיתון מדווח כי קמפיינים מתואמים בתמיכת ממשלות אינם נדירים, אך בדרך כלל קשה להוכיח אותם. איראן, צפון קוריאה, סין, רוסיה וארה"ב עושות מאמצים דומים ברחבי העולם, אך מסתירות את מעורבותן על ידי גורם חוץ דרך חברות פרטיות או הפעלת הקמפיינים דרך מדינה שלישית.

משרד התפוצות הכחיש מעורבות בקמפיין ואמר שאין לו קשר לחברת Stoic שלא הגיבה לטענות.

על פי הדיווח לקמפיין לא הייתה השפעה נרחבת, החשבונות המזויפים צברו יותר מ-40,000 עוקבים ברחבי X, פייסבוק ואינסטגרם, כך גילתה חברת FakeReporter הישראלית. אבל ייתכן שרבים מהעוקבים האלה היו בוטים ולא יצרו קהל גדול.

מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית משרד התפוצות פייסבוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד