כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
מגמת התעסוקה

עלייה של 3.5% בתעסוקה של עובדים חדשים מהציבור החרדי בירושלים בשנת 2023

עליה במספר הפונים לשירותי הרשות העירונית לתעסוקה בעיריית ירושלים ● מתוך 5250 עובדים ועובדות שנוספו לשוק העבודה בירושלים בשנת 2023, נוספו 3090 עובדים חדשים מהציבור החרדי ● מגמת התעסוקה: עליה של עשרות אחוזים בפונים להכשרות מקצועיות וללימודים אקדמיים

עלייה של 3.5% בתעסוקה של עובדים חדשים מהציבור החרדי בירושלים בשנת 2023
תעסוקה צילום: יח"צ

דו"ח ביצוע של הרשות לתעסוקה עירונית בירושלים, חושף עליה בפניות למרכזי התעסוקה של עיריית ירושלים בשנת 2023, לצד שיאים חדשים בתעסוקת חרדים בעיר. לפי הדו"ח שמתפרסם לקראת יום ירושלים, 3090 עובדים ועובדות חרדים חדשים נוספו בשנת 2023 לשוק העבודה בירושלים, זאת מתוך 5250 השמות בכלל מרכזי התעסוקה העירוניים, ובהשוואה ל-2985 עובדים חרדים חדשים שנוספו בשנה שעברה. 

על פי נתוני הדו"ח, חלקו של הציבור החרדי בכלל ההשמות בתעסוקה בשנת 2023 עומד על מעל 58% מכלל ההשמות בירושלים. נתון זה משקף את המשך מגמת העליה בחלקו של הציבור החרדי בפעילות התעסוקה העירונית, זאת בהשוואה ל- 52% בשנה שעברה, 50% בשנת 2021 ו-41% בשנת 2020. 

הפעילות לקידום תעסוקת חרדים בירושלים מתבצעת על ידי מרכז כיוון - מרכז ההכוון התעסוקתי הגדול לחרדים שמשמש כבר עשור שער הכניסה לעולם התעסוקה עבור הציבור החרדי בירושלים.

הרשות העירונית לתעסוקה בעיריית ירושלים, מספקת מענה איכותי ופרטני לקהילות השונות באמצעות מרכזי תעסוקה המתמחים באוכלוסיות ייעודיות, כמו חרדים, ערבים, עולים חדשים, צעירים ועוד.

מנתוני דו"ח הביצוע של הרשות המסכם את פעילות שנת 2023 עולה, כי לאורך השנה 23,519 תושבים קיבלו שירות ממרכזי התעסוקה בעיר וממקדמי התעסוקה בשכונות העיר. מתוכם 8491 קיבלו שירות במרכז כיוון. זאת, במקביל לנתונים הסטטיסטיים של אוכלוסיית ירושלים, המצביעים על כך כי החרדים מהווים כ-30% מהאוכלוסייה בעיר.

פעילות התעסוקה בשנה החולפת, כללה גם מערך השמה למפונים, יריד תעסוקה למפונים ושירות ייעודי למעסיקים שביקשו מענה בתחום ההון האנושי במהלך המלחמה. גם במרכז כיוון - מרכז ההכוון התעסוקתי לציבור החרדי התקיימה פעילות ייעודית בתקופת החירום וניתן מענה דיגיטלי מתוגבר לפונים.

עוד עולה מהנתונים, כי 54% מהפונים למרכז כיוון - המופעל על ידי קרן קמ"ח, המשמשת כזכיין של הרשות העירונית לתעסוקה בעיריית ירושלים ומשרד העבודה- הינם גברים בני הציבור החרדי, לעומת 46% נשים חרדיות. 

לדברי אלעזר אצור מנכ"ל מרכז כיוון: "הנתונים הארציים של עליה בתעסוקת חרדים, משתקפים בצורה בולטת בפעילות הרשות העירונית לתעסוקה בעיריית ירושלים. השנה היינו עדים לעליה משמעותית בפניות להשתלבות בתעסוקה, ועליה גם בנתונים אובייקטיבים אחרים. נתנו דגש מיוחד על מסלולים שונים להכשרה מקצועית, שהפכו להיות המסלול המועדף עבור רבים בציבור החרדי ללימודי מקצוע לשם השתלבות בתעסוקה איכותית עם פרנסה מכבדת".

חיים עמר, מנהל הרשות העירונית לתעסוקה בעיריית ירושלים, מציין כי מגמת העלייה בפניות לקבלת שירות במרכז כיוון ירושלים, מהווה הוכחה להשקעה הרבה בהתאמה תרבותית מוצלחת ובהנגשת שירותי תעסוקה מגוונים לתושבים החרדים בירושלים, המבקשים להשתלב בעולם התעסוקה.

עיריית ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד