כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
מסיר אחריות

סמוטריץ' בביקורת חריפה על בכירי צה"ל: "מי שאחראי כבר מזמן היה צריך ללכת הביתה"

השר בצלאל סמוטריץ' טען כי בצה"ל לא מעוניינים לפתוח במלחמה בחזית הצפונית ופותח במתקפה כנגד האחראים למחדל המודיעיני ב-7 באוקטובר | על עסקת החטופים: "שיחררנו הרבה מאוד חטופים כשהפעלנו לחץ צבאי כבד"

סמוטריץ' בביקורת חריפה על בכירי צה"ל: "מי שאחראי כבר מזמן היה צריך ללכת הביתה"
בצלאל סמוטריץ' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע השריפות הנרחבות בצפון בעקבות הירי מלבנון, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ביקר בחריפות את ראשי צה"ל בריאיון ל"כאן רשת ב'": "המציאות היא שצה"ל לא רוצה לצאת למערכה בצפון". 

שר האוצר נשאל האם צה"ל הוא שמונע מלחמה בלבנון, ועל כך השיב: "צריך לשאול שאלות קשות את צה"ל ולאתגר אותו, לא להשאיר צ'ק פתוח למפקדים שאומרים לנו שהם מוכנים למערכת רב זירתית - וברגע האמת מתקפלים".

בעניין אחריותו לטבח אמר: "הטבח לא קשור אליי, הוא כשל מודיעיני-מבצעי מטורף. מי שאחראי לו כבר מזמן היה צריך ללכת הביתה. זו קונספציה של צה"ל. מי מתדרך נגדי בעיתונים? ראשי צה"ל, אותם אנשים שנכשלו ב-7 באוקטובר לא מתביישים היום לבקר אותי".

סמוטריץ' התייחס גם לעסקת החטופים המוצעת: "הסכמתי בעבר עם הרבה כאבי בטן להסכם של תמורת שלושה מחבלים; גם אז וגם היום - אין עסקה טובה עם השטן. העסקה הקודמת הייתה יום הפוגה על עשרה חטופים שכל אחד תמורת שלושה מחבלים 'קלים'".

שר האוצר הוסיף: "אנחנו רק מרחיקים מאיתנו עסקה. זו עסקה מופקרת. הייתה אמירה חד משמעית שאני התנגדתי לעסקה הקודמת שדנו בה בקבינט לפני שבועיים. ביום חמישי התברר שניתנה עוד עסקה בחוסר סמכות. העסקה הזו רק תרחיק שחרור חטופים כי סינוואר רק יתבצר בעמדתו. שחררנו הרבה מאוד חטופים כשהפעלנו לחץ צבאי כבד".

בצלאל סמוטריץ 7 באוקטובר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד