כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
"דווקא בזמן הקשה"

זעם בקרב עובדי הדסה: "האוצר מפר הבטחות, ניאבק בכל הכוח"

בעקבות אי העברת 40 מיליון ש"ח שהובטחו בהסכמי שכר, וגרעון צפוי של 80 מיליון ש"ח בשנה, עובדי הדסה מאיימים בצעדים חריפים. בהדסה טיפלו עד כה בלמעלה מ-1000 פצועים מהמלחמה ומובילים את השיקום בהם בהר הצופים

זעם בקרב עובדי הדסה: "האוצר מפר הבטחות, ניאבק בכל הכוח"
עובדי הדסה במחאה צילום: באדיבות המצלם

בעקבות אי העברת 40 מיליון ש"ח שהובטחו בהסכמי שכר, וגרעון צפוי של 80 מיליון ש"ח בשנה, עובדי הדסה מאיימים בצעדים חריפים.  "אם לא נקבל את הכספים הזה עד תחילת יולי, נפגין מול משרד האוצר", הודיעו הוועדים ויו״ר מרחב ירושלים בהסתדרות.

אתמול (שלישי) התקיימה אספת חירום של כלל עובדי הדסה בהדסה עין כרם, בהובלת יו"ר ארגון העובדים אמנון ברוכיאן ובהשתתפות וועד האחים והאחיות. האספה נערכה על רקע אי עמידת משרד האוצר בהתחייבויותיו כלפיהם להעביר תשלומים שסוכמו בהסכמי עבודה מול ההסתדרות.

ברוכיאן האשים את האוצר בהפרת ההסכמים כלפי העובדים ונציגיהם , וציין כי בעקבות זאת, הנהלת הדסה נאלצה להשהות את תשלומי תוספות השכר לעובדים בחודשים מאי, יוני ויולי. 

מדובר בכ-40 מיליון ש"ח בשנה, שנגרעו מתקציב השיפוי הממשלתי שהמדינה מחויבת להעביר לבתי החולים של הדסה, דבר היוצר אפליה בשל היותם בתי חולים פרטיים לעומת בתי חולים ממשלתיים.

בנוסף לגירעון הקיים, צפוי גרעון נוסף של כ-40 מיליון ש"ח בשל דיוני שכר חדשים לרופאים. כך, הגרעון הכולל עלול להגיע אף ל-80 מיליון ש"ח בשנה. וועדי העובדים והאחיות בהדסה הודיעו כי אם הכספים המובטחים הללו לא יועברו עד סוף החודש, הם ינקטו בצעדים חריגים, בין היתר הפגנה גדולה ומשמעותית מול משרד האוצר.

יו"ר מרחב ירושלים של ההסתדרות, דני בונפיל, נשא דברים כעוסים באספת העובדים: "דווקא בזמן הקשה ביותר למדינת ישראל, כשאנחנו נותנים את כל כולנו למען הטיפול הרפואי, כשזקוקים לצוותים בהדסה יותר מתמיד, החליט האוצר באופן שרירותי לבטל כספים שהובטחו לנו. לא נשלים עם זה! נילחם בכל הכוח כדי שהדסה לא תיפול שוב!".

הכעס שפשט בקרב עובדי הדסה בעקבות התנהלות הממשלה היה ניכר. ראשי הוועדים - וועד העובדים וועד האחיות, הבטיחו לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותם על מנת למנוע פגיעה בזכויות העובדים ובשכרם.

עובדי הדסה קוראים לאוצר לעמוד בהתחייבויותיו באופן מיידי, ומבהירים כי לא יהססו להיאבק למען מימוש זכויותיהם ולמען הבטחת עתידו של המרכז הרפואי הדסה, מהחשובים והגדולים בישראל, אשר טיפלו עד כה בלמעלה מ-1000 פצועים מהמלחמה ומובילים את השיקום בהם בהר הצופים.

הדסה עין כרם משרד האוצר מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד