כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
מסתמך על פתקים

דיווח: ביידן לא במיטבו - ממלמל מילים ולפתע לא מגיב

כמה אנשים שעבדו עם ביידן כולל דמוקרטים וכאלה שהכירו אותו עוד מימיו כסגן הנשיא, תיארו נשיא שנראה איטי יותר כעת, מישהו שיש לו גם רגעים טובים וגם רעים

דיווח: ביידן לא במיטבו - ממלמל מילים ולפתע לא מגיב
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

כשהנשיא ביידן נפגש עם מנהיגי הקונגרס בינואר האחרון כדי לנהל משא ומתן על הסכם מימון צבאי לאוקראינה, הוא דיבר כל כך בשקט לפעמים עד שחלק מהמשתתפים התקשו לשמוע אותו, כך סיפרו ל'וול סטריט ג'ורנל' חמישה אנשים שמכירים את הפגישה. הוא קרא מהרשימות עצר פתאום ולפעמים עצם את עיניו כל כך הרבה זמן עד שחלק מהחדר תהו מה קרה.

גם בשיחה בפברואר האחרון בחדר הסגלגל עם יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון, הוא התנהג מוזר.

בשנה שעברה, כשביידן ניהל משא ומתן עם הרפובליקנים בבית הנבחרים להסרת תקרת החוב, הוא מלמל ונראה שהוא מסתמך על פתקים.

"הייתי נפגש איתו כשהיה סגן נשיא. הייתי הולך לבית שלו", אמר קווין מקארתי הכיר רפובליקני בראיון. "הוא לא אותו אדם".

ביידן בן ה-81 הוא האדם המבוגר ביותר שכיהן בנשיאות. גילו וכשירותו הקוגניטיבית הפכו לנושאים מרכזיים בקמפיין לכהונה שנייה, הן בתודעת הבוחרים והן בהתקפות עליו מצד הרפובליקנים. מנגד אנשי הבית הלבן ועוזרים בכירים אמרו שהוא נשאר "מנהיג חריף ונמרץ". 

עם זאת, כמה אנשים שעבדו איתו, כולל דמוקרטים וכאלה שהכירו אותו עוד מימיו כסגן הנשיא, תיארו נשיא שנראה איטי יותר כעת, מישהו שיש לו גם רגעים טובים וגם רעים.

ה'וול סטריט ג'ורנל' שוחח עם יותר מ-45 אנשים במשך מספר חודשים. הראיונות היו עם רפובליקנים ודמוקרטים שהשתתפו בפגישות עם ביידן או שתודרכו עליהם בו זמנית, כולל פקידי ממשל. רוב אלו שאמרו שביידן תפקד גרוע היו רפובליקנים, אבל כמה דמוקרטים אמרו שהוא הראה כי גילו משפיע.

מנגד חברי ממשל הביאו דוגמאות לסיטואציות שלדבריהם הראו שהנשיא חריף ומעורב, כולל שעות ארוכות בחדר המצב באפריל במהלך ואחרי מתקפת הטילים של איראן על ישראל, ולילות בהם קיים שיחות בטלפון עם מחוקקים.

 
הנשיא ביידן ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד