כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
ראה מראות קשים

שרד את פרעות עיראק - ונחטף לעזה

שלמה מנצור, נחטף לעזה בגיל 85, אחותו סיפרה על הזוועות שעבר בתקופת הפרהוד, ועל אלו של היום: "מבקשת מראש הממשלה שיקבל את העסקה, שיבין לליבנו ויתייחס למה שאומרים לו כוחות הביטחון"

שרד את פרעות עיראק - ונחטף לעזה
שלמה מנצור צילום: באדיבות המשפחה

שלמה מנצור, בן 86, נחטף לפני כשמונה חודשים מקיבוץ כיסופים. כילד שרד את הפרהוד בעיראק. אחותו, הדסה לזר, סיפרה הלילה (שלישי) בריאיון בכאן רשת ב: "שלמה עבר שואה בילדותו ועובר שואה בזקנותו. אז היה מי שיגן עליו, עטפו אותו באהבה. היום אין לנו פיסת מידע עליו".

"הוא ראה מראות קשים בתקופת הפרהוד, במהלכה היה בן 3.5. המוסלמים פרצו לבית הורי, ירו בכלבה ופגעו קשות בהורים שלנו. כשפגעו בהורי שלמה רץ לגג וראה שם שני מוסלמים מתמסרים בתינוק של אישה יהודיה, שהתחננה על נפשה. הם נעצו בתינוק סכין והחזירו לה אותו".

היא הוסיפה: "משפחתי עלתה לארץ לפני שנולדתי למעבורות. כנער בן 15 שלמה עבר לקיבוץ כיסופים. בשבעה באוקטובר פרצו אליו הביתה, אזקו אותו, סטרו לו ולקחו אותו לרכב שלו. אשתו הצליחה לברוח ברגע האחרון".

על מות החטופים בשבי, אמרה הדסה אחותו: "אנחנו מזועזעים גם בלי הסיפורים האלה. אני לא יודעת מי הבא בתור, הבשורות איוב האלה מאוד קשות. החיים שלנו התהפכו, אין יום ואין לילה. אני עוסקת רק בשלמה".

היא הוסיפה: "מבקשת מראש הממשלה שיקבל את העסקה, שיבין לליבנו ויתייחס למה שאומרים לו כוחות הביטחון, שטוענים שזה אפשרי קודם כל להביא את החטופים הביתה. פידיון שבויים הוא ערך עליון והזמן אזל, כולנו חרדים לגורלם. צריך להביא את מי שנשאר בחיים, כולנו מאוד מודאגים".

שלמה מנצור מלחמת חרבות ברזל עיראק חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד