כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
התלוננו לאמריקאים

המצרים התלוננו: גורמים ישראלים מדליפים למפגינים מידע על משאיות סיוע

במצרים לא מרוצים מקצב הכנסת הסיוע הומניטרי לרצועת עזה, והעבירו מסרים לישראל ולארצות הברית שאולי הגיע הזמן שישראל תשלם על הסיוע, ותכניס לרצועה סחורות ישראליות

המצרים התלוננו: גורמים ישראלים מדליפים למפגינים מידע על משאיות סיוע
סיוע הומניטרי צילום: דובר צה"ל

במצרים הציעו שישראל תממן סיוע הומניטרי לעזה, המצרים רוצים שישראל תקנה סחורות בעצמה ותכניס אותן באמצעות משאיות לרצועה. כך דיווח רועי קייס בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב.

גורם מצרי שמעורה בפרטים אמר לכאן חדשות כי בקהיר ממש לא מרוצים מקצב הכנסת הסיוע ההומניטרי שלהם לרצועת עזה מצדה של ישראל ולכן ההצעה הזאת הועלתה גם בפני האמריקנים וגם בפני הישראלים.

הגורם הסביר כי בסופו של דבר, מבחינת מצרים, ישראל היא זאת שאחראית למצב והיא בגדר "כוח שכובש את רצועת עזה", ולכן זאת אחריותה. במצרים גם אומרים כי עד כה 70% מהסיוע ההומניטרי שנכנס לעזה מקורו במצרים.

ההצעה המצרית נועדה להכביד את הנטל על ישראל, והיא לא נולדה בחלל ריק. במצרים זועמים שמפגינים ישראלים חוסמים משאיות של סיוע הומניטרי שנכנסות לעזה ומגיעות ממצרים ומירדן.

הגורם המצרי ששוחח עם כאן חדשות, סיפר כי המצרים התלוננו גם בפני ישראל וגם בפני האמריקנים על כך שלטענתם, יש גורמים אפילו בתוך הממשלה שמדליפים למפגינים את נתיבי הנסיעה של המשאיות על מנת שיחסמו אותן.

מצרים סיוע הומניטרי מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד