כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
השוואה בין התקופות

ניצולי שואה למצביעים באיחוד האירופי: "התנערו מהימין הקיצוני"

ניצולי שואה מפצירים במצביעים צעירים באיחוד האירופי להתנער מהימין הקיצוני. קבוצה של שמונה ניצולי שואה ערכה השוואה בין האקלים הפוליטי הנוכחי לזה של גרמניה בשנות השלושים. כמה מהם גינו את מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה" (AfD)

ניצולי שואה למצביעים באיחוד האירופי: "התנערו מהימין הקיצוני"
בניין האיחוד האירופי צילום: Pixabay

שמונה ניצולי שואה קראו לצעירים להתנער ממפלגות הימין הקיצוני ולהצביע למלפגות שיגנו על הדמוקרטיה בבחירות הקרובות לאיחוד האירופי. ב-6-9 ביוני אזרחי אירופה יבחרו את 720 חברי הפרלמנט שייצגו אותם למשך חמש השנים הבאות.

"עבור מיליונים מכם, הבחירות באירופה הן הבחירות הראשונות בחייכם. עבור רבים מאיתנו, הן עשויות להיות האחרונות", נכתב במכתב פתוח, שפורסם בתקשורת הגרמנית. "לא יכולנו לעצור את זה אז. אבל אתם יכולים היום", כתבו שמונת הניצולים.

המכתב פורסם על ידי ארגון זכויות אדם 'אוואז' (Avvaz ונחתם על ידי שמונה גברים ונשים בגילאי 81 עד 102 שראו את השואה בעיניהם ושרדו. "היה מצב דומה אז כמו שיש היום: ממשלה דמוקרטית חלשה ומפלגה שגייסה אנשים שלא היו מרוצים", אמר וולטר פרנקנשטיין בן ה-99 בהצהרה.

"לכן הצעירים היום לא יכולים להגיד 'כן, אני לא יודע למי להצביע, אז אני מעדיף לא ללכת להצביע בכלל'. זה הדבר הגרוע ביותר שאתה יכול לעשות לדמוקרטיה שלנו שוב ושוב".

מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה" (AfD) מקבלת בסקרים בסביבות 15% מהקולות בגרמניה בבחירות הקרובות לאיחוד האירופי.

רות וינקלמן, שהסתתרה מהנאצים עם אמה ואחותה לאחר שאביה גורש למחנה הריכוז אושוויץ, אמרה כי חתמה על המכתב "מפני שה-AfD מתחזק מדי". היא אמרה לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי למפלגת הימין הקיצוני יש "די הרבה במשותף" עם הנאצים של שנות ה-30.

גרמניה ימין קיצוני נאצים האיחוד האירופי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד