כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
סערה בקהילה היהודית

אביה של לוחמת שעלתה לישראל נחקר במשך שעות בטורקיה

אביה ושני קרובי משפחתה של לוחמת מג"ב שעלתה לישראל זומנו לחקירה במשטרת טורקיה שנמשכה שעות ארוכות, לאחר ציוץ של שגרירות ישראל בוושינגטון בו נראתה הלוחמת

אביה של לוחמת שעלתה לישראל נחקר במשך שעות בטורקיה
שוטרי מג"ב: אילוסטרציה צילום: Jamal Awad/Flash90

אביה של לוחמת מג"ב ילידת טורקיה זומן לחקירה במשטרה הטורקית, יחד עם שני בני משפחה נוספים. חקירתם של השלושה ארכה תשע שעות - ואחריהן הם שוחררו, כך דיווח איתמר אייכנר ב"ווינט". 

חקירה זו הגיעה לאחר שתמונתה של הלוחמת פורסמה בציוץ שהעלתה שגרירות ישראל בוושינגטון לפני כשבוע. בציוץ נכתב: "כל אזרחינו שהגיעו מכל רחבי העולם שומרים על ישראל".  

בציוץ צויין המקום ממנו עלו הלוחמות. המשפחה פנתה בעקבות התמונה לשגרירות - שמחקה את הציוץ מיד. הקהילה היהודית בטורקיה סערה בעקבות המקרה. 

אתר טורקי אנטי ישראלי פרסם את הציוץ וכתב: "עשינו מחקר קטן. עכשיו יש טרוריסטית אחת בתמונה הזו, והמחבלת הזאת חיה למעשה בטורקיה. שגרירות ישראל בארה"ב שיתפה את התמונה הזאת. החלק בצילום שמעניין אותנו הוא זה שאחת החיילות היהודיות כאן, הגיעה מטורקיה ומשרתת בישראל". 

"המדינה שלנו עדיין מאפשרת לחיילים האלה להיכנס ולצאת מטורקיה, בזמן שבמדינות רבות יש איסור שקובע שאם מישהו יצטרף לצבא הישראלי, הוא לא יכול להיכנס שוב למדינה. אנחנו צריכים להכריז על זה כאיסור", נכתב עוד. 

משגרירות ישראל בוושינגטון נמסר בתגובה: "שגרירות ישראל בוושינגטון פועלת בכל הרשתות החברתיות, במטרה לעדכן קהלים שונים בארה"ב במתרחש בישראל ולהעלות את המודעות לחטופים בעזה, וזאת לצד פוסטים על מרקם החיים בישראל, לרבות הפסיפס החברתי. מתחילת המלחמה העלתה השגרירות אלפי פוסטים לרשתות החברתיות שהגיעו לעשרות מיליוני צפיות. התמונה המדוברת הועלתה במקור לחשבון אינסטגרם עם עשרות אלפי עוקבים עוד בפברואר על ידי צלם ישראלי. מכיוון שהתמונה ממחישה את הרבגוניות של החברה הישראלית, היא הועלתה לחשבון של השגרירות. מיד עם קבלת הבקשה מהמשפחה, התמונה הוסרה מחשבון הנציגות".

מלחמת חרבות ברזל טורקיה מג"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד