כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
רק בן ה-26

המדינה בהלם: הלוחם שהתפרסם בטלוויזיה נהרג בתאונת דרכים

סמ"ר נריה כהן שהפך לסמל כדמות אנושית וייחודית נהרג בתאונת דרכים בעודו משרת במילואים | חילץ בעצמו את גופות החטופים שנורו בשוגג בסאג'עייה

המדינה בהלם: הלוחם שהתפרסם בטלוויזיה נהרג בתאונת דרכים
משה נריה כהן ז"ל צילום: צילום מסך ערוץ 12

רב סמל נריה משה כהן ז"ל, בן 26, תושב גבעת שמואל נהרג בתאונת דרכים כשיצא להתאוששות קלה. הוא התפרסם לאחרונה כשהתראיין לעמית סגל ובן כספית ב'פגוש את העיתונות' וסיפר על ההתמודדויות הקשות שלו ושל לוחמיו בעזה ועל עזרתם ההומניטרית לילדים וקשישים והקשר שנוצר.

נריה ז"ל התחנך בתנועת הנוער עזרא בעיר הולדתו גבעת שמואל ולמד בישיבת ההסדר בקרית שמונה. הוא שירת כ-200 ימים במילואים מאז תחילת המלחמה ונהרג בתאונת דרכים שהתרחשה אתמול (שלישי). הוריו עזרא ושרית מוותיקי העיר גבעת שמואל ומיקירי הקהילה הדתית בעיר.

ב-25 בדצמבר 2023, סוף השנה האזרחית, שיתף נריה את עוקביו בפייסבוק על פגישתו עם האם השכולה איריס חיים, שבנה יותם ז"ל נורה בשוגג בידי הצוות שלו לאחר שהצליחו לחמוק מידי חוטפיהם בסאג'עייה וחשף לה כי הוא בידיו חילץ את גופת בנה לישראל. 

צה"לנריה משה כהן ז"לצילום: צה"ל

נריה ז"ל סיפר מה בדיוק אמר לאיריס חיים: "לפני שבוע בדיוק, לוחם מהגדוד שלי ירה בבן שלך בשוגג אבל במקום לכעוס, נתת לכעס ישירות להתפוגג אני לצערי, פיניתי את גופת בנך משגעיה חזרה לארצנו לקבורה והיה לי ברור שברגע שאוכל אגיע לנחם ולשמוע על סיפורי הגבורה הרגשתי צורך להשתתף בכאבך למרות שאנחנו לא מכירים רציתי לבוא לחזק, להראות עד כמה אנחנו כואבים התלבטתי אם להזדהות, או אולי להישאר אנונימי לא ידעתי מה יהיה נכון יותר, מה לגטימי אבל אחרי ששמעתי את ההקלטה שלך, כשאני בדרך לניחום החלטתי שאספר באיזה גדוד אני משרת". 

"זה לא יישאר עמום הגעתי לשבעה, הזדהתי, קיבלתי ממך כמה וכמה חיבוקים ואמרתי לך שאחרי המקרה הנורא - שם אותך איתנו היינו צריכים כמה תעצומות, התעלות נפשית והסתכלות חיובית לרגע תהיתי אם את אולי לא אנושית עומדת שם, מוקפת בעשרות אנשים שבאו לחבק ובמקום זה, את מדברת עם כל אחד ואותם מנסה לחזק תודה לך, על שיעור גדול של תעצומות נפש וחשיבה חיובית על אופטימיות קיצונית, שהייתה שם בכמות סיטונאית אחרי שראיתי אותך שם באוהל אבלים הצלחתי להבין מאיפה האומץ של יותם להצליח לברוח באמצע שגעיה, ממחבלים צמאי דם באתי לחזק ויצאתי מחוזק, זו בדרך כלל קלישאה אבל לא מצאתי משפט מדויק יותר שיעביר את התחושה תודה לך איריס חיים אישה מלאה באור אמא של יותם חיים ז"ל - גיבור", כך סמ"ר נריה משה כהן ז"ל.

 

 

הפרשן הפוליטי ומגיש 'פגוש את העיתונות' עמית סגל התייחס למותו הטראגי וכתב בחשבון הטלגרם שלו: "המום לשמוע על מותו היום בתאונה של נריה כהן, חייל המילואים שהתראיין אצלנו בחורף וסיפר על שירותו בעזה. נריה היה סטודנט לרפואה שבשירות המילואים שלו היה במסדרון ההומניטרי. הוא יצר קשר וסיפר על המפגשים עם העזתים. איזה בחור חמד. כואב הלב".

באדיבות המשפחהנריה משה כהן ז"לצילום: באדיבות המשפחה

חברת הכנסת מיכל וולדיגר, תושבת גבעת שמואל, הגיבה לפטירתו וכתבה: "כואבת לשמוע על מותו של רב-סמל נריה משה כהן ז״ל. אני משתתפת בצער משפחתו ואוהביו, אותם אני מכירה מגבעת שמואל. יהי זכרו ברוך".

חבר מועצת העיר גבעת שמואל, משה קייקוב ספד לו בדף הפייסבוק שלו וכתב: "אני נמצא באמצע תפילה חגיגית לציון יום ירושלים בביהכנ"ס קרליבך, ופתאום נוחתת עלי ידיעה עצובה ששינתה את מצב רוחי משמחה לעצב עמוק. נריה כהן תושב גבעת שמואל חבר בקהילת אבני החושן נהרג בתאונת דרכים בהיותו במילואים. הלב מסרב להאמין. לבי ברגעים אלו עם משפחת כהן, תהיו חזקים. ה' לוקח את הטובים ביותר. ונאמר די לצרותנו. בשמי ובשם כל חברי מועצת העיר ובשם כל תושבי גבעת שמואל אנו מביעים את תנחומנו למשפחת כהן. שלא תוסיפו לראות צער, תהא מנוחתו בגן עדן".

ההלוויה תתקיים היום (רביעי) בבית העלמין הצבאי בהר הרצל בשעה 16:00, כאשר מסע הלוויה ייצא מבית המשפחה ברחוב זינגר יהודה 2 בגבעת שמואל בשעה 14:00.

 

נריה משה כהן תאונת דרכים חייל צה"ל גבעת שמואל איריס חיים עמית סגל פגוש את העיתונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד