כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
פי 2 ממלחמת לבנון

השריפות בצפון: נזק משמעותי גדול של כ-14 אלף דונם

96 מוקדי אש התפתחו בימים שני ושלישי באזור הגליל. ביער רכס סולם ראש הנקרה נשרפו כ-1,200 דונם, 90% מיער הרי נפתלי נשרף, מדובר בכ-8,000 דונם שנשרף בעוצמות שונות | נזק של פי 2 ממלחמת לבנון השנייה

השריפות בצפון: נזק משמעותי גדול של כ-14 אלף דונם
השריפות בצפון צילום: Ayal Margolin/Flash90

עשרות אלפי דונמים של חורש טבעי נשרפו בעקבות מטחי הרקטות ששיגר חיזבאללה מלבנון החל מיום שני. בהודעה שפרסמה חברת קק"ל נמסר שאנשי הכבאות שלה, בשיתוף עם כבאות והצלה, עדיין פועלים בשטח לכיבוי השריפות שמסכנות את הבתים ביישובי הצפון וגם את התושבים שבחרו שלא לעזוב את בתיהם. חדר פיקוד של קק"ל נפתח באגמון החולה החל מיום שני ועד כמה שיידרש.

השריפות שהתלקחו ביום שני במספר גדול של מוקדים בגליל העליון, כילו אלפי דונם של חורש טבעי - ועדיין ההיקף האמיתי של הנזק שנגרם לא ידוע. מאמצי הכיבוי נמשכים גם בשעה זו, ועד כה ידוע על 16 בני אדם שנפצעו קל בפעולות הכיבוי הסבוכות. 96 מוקדי אש התפתחו ביממה האחרונה באזור הצפון.

על רוב מוחלט של מוקדים השריפות הושגה שליטה מצד שירותי הכבאות וההצלה, אך הלחימה מול חיזבאללה בצפון, לצד תנאי מזג האוויר, הביאו להתלקחות שלוש שריפות נוספות - ביער ביריה ליד צפת, במרגליות ובקרן נפתלי. כרגע צוותי קק"ל עם צוותים מכב"ה עוד פועלים באזור ביריה למנוע את התפשטות האש.

בהערכת מצב שקיימה אמש יושבת ראש קק"ל, יפעת עובדיה לוסקי, נמסר כי מתחילת המלחמה יערות רבים בצפון ספגו מכה קשה יותר בהשוואה למלחמת לבנון בשנת 2006. ביער רכס סולם ראש הנקרה נשרפו כ-1,200 דונם וביער קרן נפתלי נשרפו כ-200 דונם עם נזק חלקי במקום. 90% מיער הרי נפתלי נשרף, מדובר על כ-8,000 דונם שנשרף בעוצמות שונות.

מדובר על נזק משמעותי גדול של כ-14 אלף דונם לעומת שבעת אלפי דונם ממלחמת לבנון השנייה. לאחר שיגיעו לכל האזורים בקק"ל מעריכים כי הנזקים יגדלו אף יותר.

יושבת ראש קק"ל, יפעת עובדיה לוסקי, מסרה: "בעיצומו של ירי הטילים המאסיבי של חיזבאללה, צוותי החירום של קק"ל ניצבים בחזית המאבק בשריפות שמשתוללות ביערות ובשטחים הפתוחים בצפון. המאבק חולש על מוקדים רבים והוא מאתגר ודורש תיאום עם שירותי הכבאות, כוחות הביטחון והרשויות המקומיות".

"כלל הצוותים שלנו עובדים ללא לאות, לילות כימים, כדי להשתלט על הלהבות המשתוללות, להציל חיים ולמנוע נזק בלתי הפיך. הנזקים בצפון עצומים ועוד קשה לאמוד אותם. מלאכת השיקום תהיה גדולה, אך כפי שנרתמנו לסייע לתושבי הדרום, נהיה גם למען תושבי הצפון", סיכמה לוסקי.

קרן קיימת לישראל קק"ל שריפות בצפון לבנון חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד