כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
טענות לאלימות שוטרים

בעיצומה של ההילולה: המשטרה סגרה את קבר שמואל הנביא

בשיאה של ההילולה, המשטרה פינתה לחלוטין את קבר שמואל הנביא וסגרה את הכניסות, המתפללים טוענים לאלימות כלפי גברים ונשים | במשטרה טוענים: "בשלב מסוים החלו כמה מאות שהגיעו למקום - להתפרע, להפר את הסדר ולבצע מעשי ונדליזם והפלת גדרות"

בעיצומה של ההילולה: המשטרה סגרה את קבר שמואל הנביא
הכניסה לקבר שמואל הנביא צילום: יאיר לוי

בשעה האחרונה (שלישי) משטרת ירושלים ומג"ב עוטף ירושלים החליטו לסגור לחלוטין את אתר קבר שמואל הנביא בפני המוני מתפללים העולים החל מהערב לרגל ההילולה. נכון לשעה זו, ההר פונה מכלל המתפללים.

    

פינוי המתפללים מקבר שמואל הנביא צילום: יאיר לוי, בחדרי חרדים

פינוי המתפללים לווה בעימותים בין צעירים חרדים לבין שוטרי מג"ב, לטענת המשטרה היא ביקשה לעשות הגבלה נקודתית בעקבות עומס יתר ומתוך חשש לחיי אדם, אך היו צעירים שבחרו להתעמת ולנסות להפיל את הגדרות.

במרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים מביעים זעם רב על החלטת המשטרה לסגור כליל את האתר, בכיר בהנהלת המרכז אומר בזעם ל'בחדרי חרדים': "אין באתר אפילו לא אלף איש אך בצעד מוזר מפקד המרחב החליט לסגור כליל את האתר".

המתפללים מפונים מקבר שמואל הנביא צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

לטענת המשטרה, לוחמי מג״ב והסדרנים פעלו לווסת את התנועה וכניסת הקהל במקום ולמנוע מצבי דוחק למען שלום הציבור. "לצערנו בשלב מסוים, בסמוך לשעה 21:30, החלו כמה מאות שהגיעו למקום באותה העת להתפרע, להפר את הסדר ולבצע מעשי ונדליזם והפלת גדרות התיחום בניסיון להיכנס בכוח למתחם הציון, שהיה עמוס ובתפוסה המרבית המותרת באותה העת. חלקם אף השליכו חפצים לעבר הכוחות והתעמתו איתם". 

במשטרה הוסיפו כי בעקבות כך, פעלו הכוחות במקום להדיפתם ובלימתם, להשבת הסדר, ולסגירה חלקית וזמנית של כניסת הקהל למתחם. 

יצויין כי בניגוד לטענות המשטרה, לפי עדי ראייה, השוטרים נהגו באלימות ופעלו בכוחניות מול המתפללים שביקשו להיכנס ולהתפלל במתחם הקבר ללא אבחנה בין גברים, נשים וגילאים.

הילולת שמואל הנביא קבר שמואל הנביא אלימות המשטרה אלימות שוטרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד