כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
המאמץ האמריקני נמשך

ראש ה-CIA ויועצו הבכיר של ביידן יגיעו לאזור כדי לקדם עסקת חטופים

ראש ה-CIA ביל ברנס ויועצו הבכיר של הנשיא ביידן לענייני המזרח התיכון ברט מקגרק יגיעו למזרח התיכון כדי לקדם את המגעים לעסקת חטופים, בתקווה להוביל לפריצת דרך

ראש ה-CIA ויועצו הבכיר של ביידן יגיעו לאזור כדי לקדם עסקת חטופים
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

ראש ה-CIA ביל ברנס ויועצו הבכיר של הנשיא ביידן לענייני המזרח התיכון ברט מקגרק יצאו למזרח התיכון כדי לדחוף לעסקת חטופים, זאת ברקע הצהרת הנשיא ביידן בה חשף את ההצעה הישראלית לעסקה - כך דווח ב"וואלה".

ברנס צפוי להגיע עוד היום לדוחא בירת קטאר. מחר מקגרק צפוי להגיע לקהיר בירת מצרים. בימים האחרונים הצדדים מקבלים אינדיקציות חיוביות מחמאס לגבי נאום ביידן וההצעה הישראלית. שליחי הממשל צפויים לדון עם המתווכות בעניין. 

בתוך כך, גורם ישראלי מתח אמש ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו ברקע הניסיונות לחידוש המשא ומתן לעסקה לשחרור חטופים, ואמר כי הוא מדגיש סוגיות שנמצאות במחלוקת וכי הדבר פוגע בסיכוי שחמאס יוכל להסכים להצעה.

מדובר בסוגיית הפסקת המלחמה, שאמורה להיכלל בשלב השני של העסקה. בהצעה הישראלית מדבר הנוסח על "השבת השקט המתמשך", כאשר בסוגריים מופיע גם הניסוח "הפסקת הפעולות העוינות".

גורם ישראלי המעורה בסוגיית החטופים אמר לכאן חדשות: "לא ברור לי למה דחוף לראש הממשלה לחדד עכשיו את הסוגיות שצריך לדון עליהן רק מאמצע השלב הראשון. החידוד הזה עכשיו רק פוגע בסיכויי שחמאס יוכל להסכים להצעה". 

 

עסקת החטופים בנימין נתניהו ממשל ביידן CIA

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד