כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
לרגל יום המודעות

השר מרגי: "נוספו במלחמה אנשים המתמודדים עם אובדן ראייה"

שר הרווחה יעקב מרגי בכנס ״מאירים את הדרך״ - לרגל יום המודעות לאנשים עם עיוורון ולקויות ראייה בישראל: "עולם ללא נגישות הוא עולם לא צודק. משרד הרווחה משקיע משאבים רבים לקידום זכויותיהם ורווחתם של אנשים עם עיוורון ולקויות ראייה. בשנתיים האחרונות נוספו כ-47 מיליון ש"ח לטובת הרחבת השירותים", אמר

השר מרגי: "נוספו במלחמה אנשים המתמודדים עם אובדן ראייה"
השר מרגי בכנס צילום: באדיבות המצלם

שר הרווחה יעקב מרגי השתתף היום (שלישי) בכנס ״מאירים את הדרך״ לרגל יום 'הבליינד דיי' הלאומי – יום המודעות לאנשים עם עיוורון ולקויות ראייה בישראל שנערך באודיטוריום משכן הכנסת ביוזמת ח"כ דבי ביטון בהשתתפות מאות אנשים עם עיוורון ולקויות ראייה.

השר מרגי אמר בפתח נאומו: "יום המודעות לאנשים עם עיוורון ולקויות ראייה בישראל - "הבליינד די", מתקיים השנה בצילה של מלחמת 'חרבות ברזל' ואירועי ה-7 באוקטובר, אנחנו מתפללים לשלומם של חיילי צה"ל שישובו בשלום לביתם, להחלמתם של הפצועים ולהשבתם של כל החטופים לארצם ולביתם במהרה.

לצערנו נוספו במלחמה אנשים צעירים ואמיצים המתמודדים עם אובדן ראייה, חיילים שנפצעו במלחמה הקשה שאנו בעיצומה. אנחנו כאן כדי לסייע בהתמודדות המורכבת למציאות החדשה, ומודים להם על התרומה האדירה שלהם לביטחון אזרחי מדינת ישראל. כולנו חבים להם חוב עצום."

עוד הוסיף השר מרגי: "עולם ללא נגישות הוא עולם לא צודק. הנגשה היא לא רק עניין של נוחות, אלא עניין של כבוד ושוויון. ההנגשה מאפשרת לאנשים עם עיוורון להשתתף באופן מלא בחברה, לתרום את חלקם ולממש את מלוא הפוטנציאל שלהם.

משרד הרווחה והביטחון החברתי השקיע בשנים האחרונות השקעה חסרת תקדים במשאבים רבים ובקידום זכויותיהם ורווחתם של אנשים עם עיוורון ולקויות ראייה.

תקציב שירותי המשרד גדל משמעותית בשנתיים האחרונות ונוספו כ-47 מיליון ש"ח לטובת מתן השירותים לאנשים עם עיוורון או לקות ראיה. הרחבנו והטבנו את סל השירותים הניתנים לקהילה, כמו שירותי מידע וייעוץ מרכזי שיקום ראייה ירודה, מעונות יום שיקומיים לפעוטות, מועדוניות, מועדונים לבוגרים, שירותי הנגשה, דמי ליווי, שירותי שיקום תפקודי, הדרכה שיקומית.

כמו כן, המשרד מעניק מגוון רחב של שירותים לאנשים עם עיוורון ולקויות ראייה, המותאמים לצרכים הייחודיים של כל אדם. שירותים אלו נועדו לסייע לכם לחיות חיים עצמאיים, תפקודיים ומשמעותיים".

יעקב מרגי כנסת עיוורון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד