כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
"ייתן מענה"

בקריאה שניה ושלישית: חוק פדויי שבי אושר במליאת הכנסת

בין היתר אושר תוספת של 2,000 ש"ח לקצבה החודשית של פדויי שבי שתעמוד ע"ס 3,300 ש"ח, מענק ע"ס 50,000 ש"ח, מגוון טיפולים, סיוע בדיור ועוד. יו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ ישראל אייכלר שהציג את החוק במליאה: "ייתן מענה ולו במעט למכאובי החטופים"

בקריאה שניה ושלישית: חוק פדויי שבי אושר במליאת הכנסת
חה"כ ישראל אייכלר במליאת הכנסת צילום: דני שם טוב / נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק תשלומים לפדויי שבי. חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים. 

מטרת הצעת החוק היא לשפר את הזכויות המוקנות לפדויי שבי ולחטופים ששוחררו. ראשית, התשלום החודשי לפדויי שבי יועלה ל-3,300 שקלים חדשים. שנית, מי שהוכר כפדוי שבי לאחר 7.10.23 יהיה זכאי למענק הסתגלות חד-פעמי של 50,000 שקלים חדשים. שלישית, מי שנחטף ב-7.10.23 והוכר כפדוי שבי יהיה זכאי לכל הזכויות שלהן זכאי נכה צה"ל או נפגע פעולות איבה שנקבעה לו דרגת נכות של 50% בשל הפרעה בתר-חבלתית ולמימון טיפול רפואי למשך 36 חודשים. 

כמו-כן, מוצע לתקן את תנאי הזכאות בחוק תגמולים לבני משפחה של חטופים ונעדרים בפעולת איבה, לעניין מי שאינם חיילים או משרתים בכוחות הביטחון, בהתאמה לתנאים המפורטים בהגדרת "נפגע" בחוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה וכן לתקן בהתאם גם את חוק פדויי שבי. 

יו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ ישראל אייכלר שהציג את החוק במליאה אמר כי "להצעת החוק נוספו הוראות מיטיבות לעומת הנוסח המקורי שהוגש לכנסת. ניסינו ככל יכולתנו, בשיתוף עם משרדי ההמשלה, לתת מענה שייתן מזור, ולו במעט, למכאובי החטופים ששוחררו. הבאנו מעטפת רחבה ביותר למען השבים כדי ישוכלו להשתקם לאחר ימי השבי הנוראיים שחוו. חשוב לציין ששום דבר כספי לא יוכל לפצות על השבי עצמו, אנו מנסים לעזור לכאבים שבאים לאחר השבי".

ישראל אייכלר חטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד