כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
בצל השריפות

הרמטכ"ל בצפון: "מתקרבים לנקודה שבה יהיה צריך לקבל החלטה"

הרמטכ"ל עלה לצפון וקיים הערכת מצב עם נציב הכבאות: "אנחנו מתקרבים לנקודה שבה יהיה צריך לקבל החלטה, צה"ל ערוך ומוכן למעבר למתקפה", אמר | גם שר הביטחון גלנט הגיע בנפרד וקיבל סקירה על מאמצי הכיבוי המתנהלים בגזרה

הרמטכ"ל בצפון: "מתקרבים לנקודה שבה יהיה צריך לקבל החלטה"
הרמטכ"ל הרצי הלוי בהערכת מצב בצפון צילום: דובר צה"ל

הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, קיים היום (שלישי) סיור והערכת מצב עם נציב כבאות והצלה לישראל, רב-טפסר אייל כספי במחנה ׳גיבור׳ שבגבול הצפון, בהשתתפות מפקד אוגדה 91, תת-אלוף שי קלפר, מפקד מחוז צפון בכב״ה, טפסר יאיר אלקיים ומפקדים נוספים. 

בהמשך פגשו את הכוחות שפעלו אמש (שני) לכיבוי השריפות בצפון, וציינו את הנחישות והמקצועיות בה פעלו. 

הרמטכ"ל בהערכת מצב בצפון צילום: דובר צה"ל

בנוסף, הרמטכ״ל שוחח עם מפקדי חטיבת גולני שנמצאים כעת בגבול הצפון. 

מדברי הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי: "אנחנו מתקרבים לנקודה שבה יהיה צריך לעשות החלטה, וצה"ל ערוך ומאוד מוכן להחלטה הזו. אנחנו שמונה חודשים, תוקפים כאן וחיזבאללה משלם מחיר מאוד מאוד גבוה, הוא העלה את העוצמות בימים האחרונים ואנחנו ערוכים אחרי תהליך מאוד טוב של אימונים עד רמה של תרגיל מטכ"לי למעבר למתקפה בצפון. הגנה חזקה, מוכנות להתקפה, אנחנו מתקרבים לנקודת החלטה".

הרמטכ"ל הרצי הלוי בצפון צילום: דובר צה"ל

מדברי נציב כבאות והצלה לישראל, רב-טפסר אייל כספי: "שיתופי הפעולה המתקיימים בשגרה עם צה״ל מובילים את ההיערכות והמוכנות הנדרשת של שני הגופים, ומיושמת הלכה למעשה גם בתקופת מלחמה תוך מיצוי היתרון היחסי של כל אחד מהמערכים לטובת מדינת ישראל".

גם שר הביטחון יואב גלנט קיים לפני זמן קצר הערכת מצב באוגדה 91 , יחד עם מפקד האוגדה תת-אלוף שי קלפר, מפקד מחוז צפון בכבאות והצלה טפסר יאיר אלקיים וקציני המטה של האוגדה.

שר הביטחון עמד על המאמצים המבצעיים והמודיעיניים של כוחות צה״ל למול התוקפנות של חיזבאללה, על המשך התקיפות בשטח לבנון לסיכול מחבלים וכן על הערכות הכוחות לפעולה עצימה מול חיזבאללה.

כמו כן קיבל השר סקירה על מאמצי הכיבוי המתנהלים גם בשעה זו בגזרה.

 
 
הרמטכ"ל הרצי הלוי מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד