כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
מתורגם לספרדית

נשיא ארגנטינה ביקש את הסט המלא של חמישה חומשי תורה

כשנשיא ארגנטינה חאבייר מיליי קיבל מתנה חומש מתורגם לספרדית מחבר יהודי, הוא שאל מדוע קיבל רק כרך אחד מתוך החמישה. החבר מיהר להשלים את כל הסט

נשיא ארגנטינה ביקש את הסט המלא של חמישה חומשי תורה
הנשיא עם סט החומשים צילום: Collive

חמישה חומשי תורה בספרדית שהודפסו על ידי חב"ד, נתנו לנשיא ארגנטינה, חוויאר מיילי, שידוע בחיבתו לעם היהודי. הסט עם פירושו של הרבי מחב"ד זצ"ל, מפאר כעת את לשכת הנשיאות בארגנטינה.

המסע המדהים הזה אירע עם פטריסיו "פאטו" פוקס, יזם המסור לתורתו של הרבי מחב"ד. במקור מארגנטינה וכיום פעיל בקהילות יהודיות ברחבי פלורידה ואמריקה הלטינית.

בשנה שעברה, פאטו נפגש עם חברו חוויאר מיילי, שהיה אז פוליטיקאי וכלכלן עם שאיפות להיות נשיא ארגנטינה. למרות שרבים לא האמינו, פאטו ראה פוטנציאל בחזון של מיילי. "אתה צריך ללכת לאהל של הרבי ולהתפלל אם אתה רוצה להיבחר", ייעץ פאטו למיליי.

מיילי ביקר באהל הרבי בניו יורק. חודשים לאחר מכן, כנגד כל הסיכויים, מיילי ניצח במירוץ לנשיאות. מיד עם הזכייה, הוא כתב לפאטו, "וואמוס אל רב! "בוא נלך לרבי" כך דיווח אתר Collive

 COLliveהנשיא עם סט החומשיםצילום: COLlive

לאחרונה השלימו בחב"ד את תרגום החומש עם דברי הרבי מחב"ד לספרדית, וכמקובל הובא העותק הראשון לאהל הרבי.

בהתוועדות עם שליח חב"ד בחוף המערבי בארה"ב הרב ברוך שלמה קנין ובנו רבי חיים וקנין, הוצא לפאטו להעניק את העותק הזה לנשיא מיליי על תמיכתו בישראל.

פאטו אימץ את הרעיון הזה ובהזדמנות הראשונה הוא הגיע לפגוש את הנשיא בכנס מסוים, הוא הציג לנשיא מיליי אחד מחמשת הכרכים, ותכנן לתת לו את ארבעת הכרכים הנותרים לאחר הכנס. אולם כשהנשיא ראה רק כרך אחד, הוא התעקש לקבל את הסט כולו במקום. פאטו חזר לרכבו להביא את כל הסט והציג אותם לנשיא.

נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי הרבי מחב''ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד