כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
"לא עשו מספיק"

בנו של יורם מצגר: "אסור שחייל יישרט למען הגופה"

אתמול הודיע צה"ל על מותו של יורם מצגר בן ה-80. גיא, בנו, אמר היום כי "נסיבות המוות לא חשובות. הוא לא בחר בחטיפה, חמאס היה אחראי לחייו". עוד הוסיף: "אסור שחייל יישרט למען הגופה"

בנו של יורם מצגר: "אסור שחייל יישרט למען הגופה"
החטוף יורם מצגר הי"ד צילום: באדיבות המשפחה

גיא מצגר, בנו של יורם בן ה-80 שנחטף ב-7 באוקטובר מקיבוץ ניר עוז ואתמול הודיע צה"ל על מותו, התייחס לבשורה הקשר ואמר כי אסור שחייל "יישרט" למען השבת הגופה. 

גיא אמר: "נחכה עד שהוא יגיע, גם 10 שנים אם צריך. אם חייל חס וחלילה יישרט אפילו בשביל להביא את הגופה, ארגיש מאוד לא טוב. את הגופות אפשר להחזיר במו"מ. אבי נרצח וחבריו נרצחו, הם לא הולכים לשום מקום". 

"אחרי שראינו אותם בחיים, ראינו אותו מדבר וחי, הייתה תקווה גדולה. אחר כך היה סרטון פחות ידוע, ועוד סרטון עם איקסים וצלליות. אכ"א והמודיעין עדכנו אותנו כל הזמן, הכינו אותנו לרע מכל", סיפר גיא על הסרטון של יורם ששודר בחודש דצמבר. 

גיא אמר כי לא סיפקו תשובות בנוגע למות אביו, אך הבהיר כי "הנסיבות לא חשובות. אבי היה חטוף, לא שבוי. הוא לא חייל. חמאס היה אחראי לחייו - ולא משנה באילו נסיבות הוא מת, הם היו אחראים עליו והוא נרצח על ידיהם. הוא לא בחר בחטיפה הזאת, הוא בעצם אולץ להגיע לשם, באיומי נשק, והוא הוחזק מתחת לאדמה, בתנאים לא תנאים, ולכן הוא נרצח".

עוד הוסיף: "אנחנו חיכינו שמונה חודשים, ונחכה עוד עד שאבא שלי יגיע. לא לסכן חיי חיילים בשביל גופות. העברתי היום את בקשתי לשר הביטחון ובפגישה עם רונן בר, ראש השב"כ, וגם לקצין המלווה שלנו ממודיעין. ואני מאוד מאוד מאוד מקווה שיקשיבו לזה".

יורם מצגר חמאס חטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד