כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
השקעת משאבים

לאחר סאגה ממושכת הוסדר המעבר בדרך הכהנים באומן

בהשתדלות איחוד ברסלב באומן ולאחר סאגה ממושכת הוסדר המעבר בדרך הכהנים באומן. בשבוע שעבר הושגו האישורים הרלוונטיים מעיריית אומן ועובדי איחוד ברסלב נרתמו מייד להקמת המכשולים בכניסה

לאחר סאגה ממושכת הוסדר המעבר בדרך הכהנים באומן
מעבר הכהנים צילום: איחוד ברסלב באומן

לפני מספר שנים, תוך השקעת משאבים גדולים מאד, איחוד ברסלב באומן הקימו ובנו מן היסוד את דרך הכהנים המובילה אל ציון רבי נחמן ללא חשש טומאת מת.

דרך הכהנים באומן מתחילה בכיכר פושקינה מצד אחד ומסתיימת ברחבת האוטובוסים בסוף רחוב בילינסקי בצד השני (על יד האוהלים) ונועדה לאפשר לכלל ציבור הכהנים המגיע לאומן לפקוד את קברו של רבי נחמן להכנס אל מתחם הציון ללא שום חשש של טומאת מת בדרך שחוצה את שטח בית הקברות היהודי בו טמונים קדושי אומן הי"ד.

דא עקא שעקב ריבוי הרכבים החונים באזור כיכר פושקינה פעמים רבות הגישה לדרך הכהנים מכיוון רחוב פושקינה נחסמה למעבר הולכי רגל מה שמנע מהכהנים החוששים מטומאת מת את אפשרות הגישה לציון.

מעבר הכהנים צילום: איחוד ברסלב באומן

פעילי איחוד ברסלב עקבו מקרוב כל העת אחרי הנעשה בשטח תוך מספר נסיונות שונים להסדרת העניין לאורך השנים, כשבחלק מן הפעמים גורמים שונים התנכלו למחסומים שהוצבו בתחילת הדרך ובחלק מן הפעמים העיירייה לא אישרה את הקמת המכשולים שיועדו למנוע חניית רכבים על הדרך.

בס"ד בשבוע שעבר הושגו האישורים הרלוונטיים מעיריית אומן ועובדי איחוד ברסלב נרתמו מייד להקמת המכשולים בכניסה לדרך הכהנים בצורה תקנית כשהפעם הפתרון צפוי להיות בר קיימא לאורך זמן.

יו"ר איחוד ברסלב הרב נתן בן נון הי"ו מוסר כי "לשמחתנו כעת אנו מברכים על המוגמר כשמעתה והלאה המעבר אל דרך הכהנים מכיכר פושקינה לא יחסם שוב, זאת לאחר שנים שבהם פעלנו רבות מול הרשויות להסדרה המלאה של דרך הכהנים המובילה אל קברו של רבי נחמן".

אומן כהנים אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד