כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
משרד הבריאות מעדכן

ירידה של 3.61% במחיר התרופות החל מחודש יולי 2024

משרד הבריאות מעדכן על ירידה של 3.61% במחיר המרבי לתרופות מרשם החל מחודש יולי 2024. על פי החוק, ניתן לעדכן את מחירי תרופות המרשם כאשר חל שינוי של למעלה משלושה אחוזים

ירידה של 3.61% במחיר התרופות החל מחודש יולי 2024
אילוסטרציה צילום: unsplash

סמנכ"ל תכנון, תקצוב ותמחור במשרד הבריאות והמפקח על המחירים במשרד הבריאות, חיים הופרט, הודיע היום כי ב-01 ליולי 2024 המחירים המרביים של כ-1,500 תרופות מרשם בעלות הפטנט המפוקחות לפי פרק ה' של חוק פיקוח על מצרכים ושירותים, ירדו בשיעור ממוצע של כ-3.61% לעומת מחירם שנקבע ב-1.1.2024.

על פי החוק, ניתן לעדכן את מחירי תרופות המרשם כאשר חל שינוי של למעלה משלושה אחוזים בממוצע שער החליפין בין התאריכים 1.1.2024 ועד ל-31.5.2024 לעומת ממוצע שער החליפין במועד העדכון הקודם (1.1.2024).

חשוב לציין כי פיקוח המחירים הוא על המחיר המרבי למכירת התרופות, וכי ממנו נגזרת גם ההשתתפות העצמית של הצרכנים לקופות החולים, בהתאם לתוכניות הגביה של קופות החולים. על כן, הירידה במחיר תרופות המרשם תוביל לירידה בהשתתפויות העצמיות בחלק מהתרופות.

מנכ״ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב: "משרד הבריאות פעל בשנים האחרונות הן להרחבת היצע התרופות בסל הציבורי והן בהפחתת יוקר התרופות וההשתפויות העצמיות לתרופות ולשירותים. הפחתת מחירי התרופות הנוכחית תאפשר נגישות רבה יותר".

סמנכ״ל תקצוב, תכנון ותמחור במשרד הבריאות, חיים הופרט: ״הורדת מחיר תרופות המרשם שתכנס לתוקף ב-1.7 צפויה להקל את הנטל הכלכלי על האזרחים והאזרחיות, הן ברכש התרופות והן בתשלום ההשתתפויות העצמיות״.

״מהלך זה הוא חלק מהחשיבות הרבה שרואה משרד הבריאות ביציבות מחירי התרופות, וזאת לטובת גיוון שוק התרופות שזמין למטופלים ושמירה על התחרות בשוק התרופות״.

משרד הבריאות סיבסוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד