כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
סקר חדש

רוב גדול סבור: לממשלה אין תכנית כיצד להתנהל "ביום שאחרי"

לפי סקר חדש שפורסם, רוב גדול בקרב היהודים והערבים סבורים כי לממשלה אין תכנית כיצד להתנהל "ביום שאחרי". בכל התחומים שנבדקו ברקע המלחמה, קיבלה הממשלה ציונים ממצעים-נמוכים

רוב גדול סבור: לממשלה אין תכנית כיצד להתנהל "ביום שאחרי"
נתניהו וגלנט במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סקר המכון הישראלי לדמוקרטיה בדק ומצא כי רוב גדול בציבור סבור שאין לממשלה תוכנית ל"יום שאחרי". הסקר אף מראה כי מרבית הציבור נותן ציונים נמוכים לביצועי הממשלה. 

בכלל המדגם רוב של כ-80% סבורים כיום כי לממשלה אין תכנית פעולה ברורה ליום שאחרי המלחמה. עמדה זו משותפת ליהודים ולערבים, למחנות הפוליטיים השונים ולמצביעי רוב המפלגות.

הסקר בדק אף את הערכות הציבור לביצועי הממשלה בראשות נתניהו מאז ה-7 באוקטובר בתחומים הבאים: ניהול המלחמה בעזה, ניהול הלחימה נגד חיזבאללה, טיפול במפונים מהדרום, טיפול במפונים מהצפון, הסברה בחו"ל, הקשר עם הממשל האמריקני. ההערכה הכללית של ביצועי הממשלה מאז ה-7 באוקטובר בתחומים שנבדקו היא נמוכה. 

הן במדגם היהודים הן במדגם הערבים הציונים הממוצעים הגבוהים ביותר היו בתחום הקשר עם הממשל האמריקני. במדגם היהודים הציון הממוצע הנמוך ביותר היה בתחום ההסברה בחו"ל ואילו במדגם הערבים הציון הממוצע הנמוך ביותר היה לגבי ניהול המלחמה בעזה, נושא שעבורו קיבלה הממשלה מהציבור היהודי דווקא את הציון הממוצע הגבוה ביותר. 

הסקר שאל: "מהי לדעתך הסיבה העיקרית להכרזות הללו דווקא עכשיו?", בהתייחסו להכרה של מדינות שונות במדינה פלסטינית. כמעט מחצית ממדגם הערבים השיב שהסיבה העיקרית היא אופן ניהול המלחמה בעזה על ידי ישראל וצה"ל. 

לעומת זאת, בקרב היהודים הרוב סברו שהסיבות העיקריות לכך הן שנאת ישראל (37%) וכניעה ללחצים מצד גורמים פלסטיניים ובינלאומיים (27%). גם בקרב הערבים וגם בקרב היהודים רק מיעוט סבורים שהסיבה העיקרית היא תמיכה אידיאולוגית בזכות הפלסטינים למדינה (17% ו-13%, בהתאמה). 

הסקר שאל: "מה תהיה התגובה הראויה ביותר מצד ישראל להכרזות הללו?". בקרב המרואיינים היהודים, 40% חושבים שהגברת מאמצי ההסברה במדינות הללו היא התגובה הראויה ביותר. לעומת זאת, בקרב המרואיינים הערבים השיעור הגבוה ביותר (27%) חשבו שהיעדר תגובה תהיה התגובה הראויה

ממשלה סקר המכון הישראלי לדמוקרטיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד