כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
למרות בקשתו

הערך על בנו של נתניהו חזר לוויקיפדיה - זאת הסיבה

ערך הוויקיפדיה על בנו של ראש הממשלה, אבנר נתניהו חוזר לדיון ציבורי: "חשבונות פיקטיביים היו מעורבים בהורדתו". נתניהו הבן ביקש להסיר את הערך לפני כחודשיים בשל חוסר חשיבות לציבור

הערך על בנו של נתניהו חזר לוויקיפדיה - זאת הסיבה
אבנר נתניהו צילום: פלאש 90

אחרי שנמחק לבקשת אבנר נתניהו בחודש אפריל האחרון, הערך בווקיפדיה בעניין בנו של ראש הממשלה חוזר לדיון מחודש על עתידו - זאת בטענה שחשבונות פיקטיביים היו מעורבים בהורדתו. 

לפי דיווח "וואלה", לאחרונה נחשפה רשת של חשבונות פיקטיביים שפעלו לקידום אג'נדה מסוימת בוויקיפדיה והייתה מעורבת בהורדת הערך על נתניהו הבן. 

ב"וויקיפדיה הסבירו: "מכיוון שאנו מבינים מפרשה זו שעורכים מתוחכמים למדו את שיטות הבדיקה שלנו, והפעילו אמצעים שונים כדי להתחמק מגילוי הבדיקה, קיבלנו החלטה שלא לחשוף בפני הקהילה את האופן שבו בדקנו עורכים אלו". 

עוד הסבירו בוויקיפדיה: "זו לא החלטה קלה עבורנו, שכן אנו מעדיפים להיות שקופים ככל שניתן לגבי הבדיקות שנעשו והאופן בו זיהינו עורכים אלו - אבל טובת האתר לנגד עינינו, ואנו לא חושבים שיש אפשרות לחשוף את מנגנון הבדיקה והטכניקות השונות שבוצעו ללא יצירת פתח ואפשרות למטים העתידיים להמשיך ולפעול באופן אגרסיבי יותר".

כזכור, באפריל אבנר פנה לעורכי ויקפדיה, וטען: "אני מושא הערך ואני לא רואה חשיבות לציבור בקיום ערך זה. הערך דל בכל מקרה". גולשת שתמכה בבקשת נתניהו הצעיר כתבה כי "תוכן הערך איננו מייצר משמעות מלבד היותו הבן של ראש הממשלה, ולכן מצטרפת לבקשה שלו".

אבנר נתניהו ויקיפדיה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד