כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
"ביבי נמצא בלחץ עצום"

הנשיא ביידן: "זו המחלוקת הכי גדולה שלי עם נתניהו"

נשיא ארה"ב נשאל האם נתניהו מאריך את המלחמה ממניעים פוליטיים והגיב: "יש לאנשים את כל הסיבות להגיע אל המסקנה הזאת". הנשיא נשאל האם ישראל ביצעה פשעי מלחמה בעזה וענה: "זה לא ודאי ונחקר על ידי הישראלים"

הנשיא ביידן: "זו המחלוקת הכי גדולה שלי עם נתניהו"
נתניהו / ביידן צילום: צלמי פלאש 90 / בחדרי חרדים

הנשיא ביידן התראיין למגזין טיים ב-28 במאי בבית הלבן, לפני הנאום שלו ביום שישי האחרון בו קרא להגיע לעסקת הפסקת אש, והתייחס לשלל נושאים בנושא המלחמה.

הנשיא נשאל האם נתניהו חצה את הקו האדום שלך ברפיח.

ביידן ענה: "אני לא מתכוון לדבר על זה עכשיו כי אתה הולך לדווח על זה לפני שאני עושה עם זה משהו, אני בתהליך, בשיחות עם הישראלים עכשיו. אז אני לא מתכוון להגיב עכשיו על זה".

הנשיא נשאל האם ישראל ביצעה פשעי מלחמה בעזה.

ביידן ענה: "התשובה היא שזה לא ודאי ונחקר על ידי הישראלים עצמם. אנחנו לא מכירים בסמכות בית הדין בהאג. אבל דבר אחד בטוח, האנשים בעזה, הפלסטינים סובלים מאוד, מחוסר מזון, מים, תרופות וכו'. והרבה אנשים חפים מפשע נהרגו. והרבה מזה קשור לא רק לישראלים, אלא למה שחמאס עושה. חמאס מפחיד את האוכלוסייה. אחרי ההתקפה (בשבעה באוקטובר) על הישראלים. מה שהם עשו, עלה על כל מה שראיתי אי פעם. וראיתי הרבה. קשרו אמהות ובנות יחד בחבל ושפכו עליהן עליו נפט ושרפו אותן למוות".

הנשיא נשאל מי אשם בכך שהעסקה להפסקת אש לא הושלמה, האם זה חמאס או ישראל או שניהם? 

ביידן ענה: "חמאס אשם, חמאס יכול היה לומר כן, ההצעה האחרונה שישראל הציעה הייתה נדיבה מאוד מבחינת מי הם היו מוכנים לשחרר, מה הם יתנו בתמורה וכו'. ביבי נמצא בלחץ עצום לגבי החטופים, ולכן הוא מוכן לעשות כמעט הכל כדי להחזיר את החטופים".

הנשיא נשאל על כך שבישראל טוענים שנתניהו מאריך את המלחמה לממען עתידו הפוליטי. האם אתה מאמין לזה?

ביידן ענה: "אני לא מתכוון להגיב על זה. יש סיבה לאנשים להסיק את המסקנה הזו".

הנשיא נשאל על כך שטראמפ אמר שנתניהו אשם על מה שאירע ב-7 באוקטובר. האם אתה מאמין שהוא נושא באחריות מסוימת לעובדה שה-7 באוקטובר קרה? 

ביידן ענה: אני לא יודע איך לאדם אחד יש את האחריות הזו. הוא היה מנהיג המדינה, אבל הוא לא היה היחיד שלא קלט את זה. המחלוקת העיקרית שלי עם נתניהו היא, מה קורה אחרי המלחמה. האם כוחות ישראליים יכנסו פנימה? דיברתי עם המצרים ודיברתי עם הסעודים. דיברתי עם הירדנים, דיברתי עם האמירויות. התשובה היא שאם זה המקרה, זה לא יכול לעבוד".

ביידן הוסיף: "צריך להיות פתרון של שתי מדינות, מעבר לפתרון שתי מדינות. וזו המחלוקת הכי גדולה שלי עם ביבי נתניהו".

הנשיא ביידן מלחמת חרבות ברזל ראש הממשלה נתניהו מדינה פלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד