כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024
יבוא בהזמנת נתניהו

משפחות החטופים למזכ"ל האו"ם: "תתבטא בפומבי, לא בדלתיים סגורות"

נציגי משפחות חטופים האשימו את מזכ"ל האו"ם כי לא גינה את חמאס לאחר הטבח. הוא הבטיח שיעשה כל שביכולתו כדי לסייע. הוא אמר שיגיע לארץ רק בהזמנה רשמית

משפחות החטופים למזכ"ל האו"ם: "תתבטא בפומבי, לא בדלתיים סגורות"
נתניהו וגוטרש צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

עשרות בני משפחות חטופים נפגשו אתמול (שני) עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש במטה האו"ם בניו יורק. המשפחות הטיחו בגוטרש דברים קשים והאשימו כי הוא "לא עושה כלום מ-7 באוקטובר", ו"לא מגנה את חמאס", ו"לא לוחץ על הצלב האדום.

המשפחות דרשו ביקור של הצלב האדום אצל החטופים המוחזקים בשבי החמאס בעזה. גוטרש אמר שהסירוב של חמאס לאפשר זאת הוא הפרה של החוק הבינלאומי. על פי הדיווח ב-Ynet המשפחות דרשו ממזכ"ל האו"ם שיגיד את זה באופן פומבי ולא בדלתיים סגורות ושישתתף בפעילות אקטיבית למען החזרת החטופים. "אני לגמרי מסכים איתכם שזה לגמרי לא מקובל מה שקרה ב-7 באוקטובר", אמר גוטרש על החטופים.

המשפחות הטיחו בו: "אין לך קשר עם חמאס, אז מה אנחנו עושים פה?", גוטרש השיב: "לאו"ם אין שום קשר עם קבוצות כמו חמאס, יש לנו יחסים עם ממשלות ועם מוסדות. אם יהיו לנו יחסים עם חמאס, כנראה שנואשם במתן לגיטימציה לארגון טרור. יש לנו עקרונות, ואחד מהם הוא לא לקיים יחסים עם ארגון טרור. זה לא אומר שאנחנו לא מנסים להשפיע על חמאס. אנחנו משתמשים בקשרים שיכולים לעשות זאת, ואני יודע שקיים לחץ".

מזכ"ל האו"ם שהראה אמפטיה בחודשים האחרונים לעזתים ותקף את ישראל פעם אחר פעם, אמר כי הוא לא יכול להגיע לביקור בישראל אלא אם כן יקבל הזמנה מהממשלה. המשפחות ביקשו ממנו שיגיע - ואמרו שהן מזמינות אותו. הוא השיב: "אני עומד לרשותכם בכל דרך. יש דרכים אחרות של קשר שאפשר ליצור גם אם אני לא מבקר בישראל".

הוא אמר כי הוא בקשר קבוע עם המדינות שמנהלות משא ומתן, ויכול להבטיח שעושה כל שביכולתו. "הגינוי שלי לחמאס חוזר על עצמו בכל התבטאות. למרבה הצער, בדרך כלל זה לא מדווח על ידי העיתונות הישראלית. אני רוצה שתהיו מודעים לכך שאני בסולידריות מוחלטת עם מצבכם".

מלחמת חרבות ברזל אנטוניו גוטרש חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}