כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024
מנותקת או אנטישמית?

נשיאת סלובניה למשפחת החטוף: "דיברתם איתו? איך אתם יודעים שהוא חי?"

אחת המשפחות אמרה לנשיאה שהבן שלה חי ושצריך להציל אותו. הנשיאה שאלה: 'איך אתם יודעים שהוא חי? דיברתם איתו?' "הזדעזענו לראות שהיא לא יודעת את הפרטים"

נשיאת סלובניה למשפחת החטוף: "דיברתם איתו? איך אתם יודעים שהוא חי?"
מנהרת חמאס צילום: דובר צה"ל

משלחת של משפחות חטופים מישראל פגשה את נשיאת סלובניה נטשה פירץ מוסאר. המשלחת קיימה פגישות עם נציגים פוליטיים. הפגישה הייתה קשה מאוד, והמשפחות יצאו ממנה כועסות.

אחד מחברי המשלחת ציין כי "הכול התחיל ב-7 באוקטובר". הנשיאה הגיבה ש"הכל התחיל עם הכרזת מדינת ישראל ב-1948".

על פי הדיווח של איתמר אייכנר ב-Ynet היא שאלה את המשפחות אם הם דיברו עם החטופים בטלפון - אף שהם סיפרו לה שאין להם מידע על גורלם כמעט שמונה חודשים, לא ברור אם זה מבורות או אנטישמיות או גם וגם.

הושע חגי, אחיו של גדי חגי שנרצח ב-7 באוקטובר וגופתו נחטפה לעזה, אמר לעיתונאים: "שמעתי את הנשיאה שלכם אומרת שהבעיות במזרח התיכון התחילו כשישראל הכריזה על מדינתה ב-1948. שכל הבעיות התחילו בהכרזה על ישראל. זה מראה שהיא חד-צדדית או שהיא לא יודעת מה קורה, אבל אני חושב שהיא יודעת בדיוק. אולי זה קשור לאינטרסים פוליטיים".

חגית חן, אימו של החייל איתי חן שנרצח וגופתו נחטפה לעזה, סיפרה לווינט: "כשפגשנו את נשיאת סלובניה, אחת המשפחות אמרה שהבן שלה חי ושצריך להציל אותו. הנשיאה שאלה: 'איך אתם יודעים שהוא חי? דיברתם איתו?' הזדעזענו לראות שהיא לא יודעת את הפרטים, שחמאס מחזיק בני ערובה שאין להם זכויות, שאנחנו לא יכולים לדבר איתם, כי הוא לא נותן לנו ליצור קשר עם אף אחד כדי לדעת מה מצבם. טוב שבאנו, כי אחרי שנפגשה איתנו היא הבינה שהמצב הרבה יותר גרוע ממה שידעה קודם".

מלשכת נשיאת סלובניה נמסר לאחר מכן בתגובה: "הפגישה הייתה הבעת הזדהות של הנשיאה עם מצבם של החטופים ומשפחותיהם. בזמן שהיא שוב גינתה באופן חד משמעי את מתקפת הטרור של חמאס על ישראל, וכן את ההפרות החמורות של החוק הבינלאומי בעזה - שם כבר מתו יותר מ-15 אלף ילדים חפים מפשע".

כזכור סלובניה מתכוונת להכיר במדינה פלסטינית - חרף הפצרות ישראל. בישראל עדיין מקווים שיצליחו לדחות את רוע הגזירה.

סלובניה מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}