כ"ב סיון התשפ"ד
28.06.2024
השריפות בצפון

כוחות צה"ל מסייעים: שישה לוחמי מילואים נפצעו משאיפת עשן

כוחות צה״ל משתתפים במאמצי כיבוי השריפות בצפון. פיקוד העורף פועלים בשטח ומסייעים לכוחות הכיבוי. הכוחות השיגו שליטה על מוקדי השריפות

כוחות צה"ל מסייעים: שישה לוחמי מילואים נפצעו משאיפת עשן
השריפות בצפון צילום: כב"ה צפון

בשעות האחרונות מתקיימות באגף המבצעים, פיקוד הצפון ופיקוד העורף הערכות מצב יחד עם כוחות הכיבוי וההצלה (כב״א) על מנת להקצות אמצעים נוספים, כוחות ויכולות כיבוי למאמץ כיבוי השריפות בצפון. בשלב זה תוגברו כוחות המילואים, כלים הנדסיים וציוד מכני, כבאיות ומיכליות כיבוי.

לוחמי גדוד הכבאות של פיקוד העורף פועלים בשטח ומסייעים לכוחות הכיבוי. הכוחות השיגו שליטה על מוקדי השריפות, ובשלב זה לא נשקפת סכנה לחיי אדם. מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, מגיע כעת לתחנת כיבוי אש בקרית שמונה.

שישה לוחמי מילואים נפצעו באורח קל כתוצאה משאיפת עשן ופונו לבית החולים, משפחותיהם עודכנו.

המרכז הרפואי זיו מסר כי אתמול סמוך לשעה 22:00, הובאו למלר"ד בזיו, 6 חיילי מילואים שנפגעו קל, תוצאה של פעילותם בסיוע לכיבוי השריפות סמוך לקרית שמונה. יותר מאוחר, הובאו עוד 5 אזרחים שנפגעו קל, לאחר שנטלו חלק בכיבוי השריפה בסמוך לעמיעד. מדובר בפגיעות קלות כתוצאה משאיפת עשן. הפצועים עוברים סדרת בדיקות וישוחררו בהמשך.

מכבאות והצלה מחוז צפון נמסר כי נכון לשעה 01:00 זהו המצב בשריפות בצפון.

קריית שמונה, מנרה, כפר גלעדי - 13 צוותי כיבוי ממשיכים בפעולות כיבוי ובהגנה על קו הבתים. מספר פרגולות ומחסנים בשכונת בימת תל חי נפגעו מהאש. כרגע המאמץ המרכזי להגן על הבתים בכפר גלעדי ובקריית שמונה.

השריפה בעמיעד צילום: כב״ה צפון

עמיעד - במקום פועלים 17 צוותי כיבוי במאמץ לבלום את התפשטות השריפה לעבר היישוב כחל ולכיוון נחל עמוד. 

טפסר משנה עופר אדרי, מפקד תחנת נוף הגליל, מפקד על גזרה בשריפה בעמיעד מספר: ״מדובר על שריפה מאוד גדולה בשטח פתוח, משני צידי כביש 85. צוותי הכיבוי בעבודה עצימה בהגנה על היישוב כחל ופועלים בשטח בשיא העוצמה. שעות רבות עוד לפנינו ואם צריך נסתייע בטייסת הכיבוי באווירית עם אור ראשון״.

טפסר משנה עופר אדרי צילום: כב"ה צפון

לוחמי האש נאבקים בשריפות ברחבי המחוז קרוב ל-15 שעות בתנאי מזג אוויר קיצוניים ותוך חתירה למגע להגנה על הבתים, להציל חיים ורכוש.

לצד צוותי הכיבוי ממחוז צפון פועלים גם צוותים ממחוז חוף וממחוז מרכז וכן כבאים כתומים של פיקוד העורף אשר מתגברים את הכוחות ומסייעים במאמצי הכיבוי.
 

שריפות מילואים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד