כ"ב סיון התשפ"ד
28.06.2024
"ניסיון רב"

שר האוצר הודיע: זה הממונה החדש על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון

שר האוצר הודיע כי החליט לבחור בעמית גל לתפקיד הממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון. טרם מינויו לממלא מקום הממונה על שוק ההון, שימש כסגן בכיר לממונה על שוק ההון בתחומי ניהול סיכונים וטכנולוגיות מידע

שר האוצר הודיע: זה הממונה החדש על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון
עמית גל צילום: באדיבות המצלם

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ, הודיע הערב (שני) כי החליט לבחור בעמית גל לתפקיד הממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

גל משמש החל מאוקטובר 2022 כממלא מקום הממונה על שוק ההון והוא בעל ניסיון רחב של כ-18 שנה במגוון תפקידים בתחומי הביטוח והפיננסים. 

טרם מינויו לממלא מקום הממונה על שוק ההון, שימש כסגן בכיר לממונה על שוק ההון בתחומי ניהול סיכונים וטכנולוגיות מידע. בתפקיד זה היה אחראי בין היתר על תחומי ביטוח משנה, יציבות, דרישות הון וסיכוני סייבר. 

במסגרת תפקידו כממלא מקום הממונה קידם צעדים רבים, בהם יישום רפורמת הבנקאות הפתוחה, פרסום רפורמה מקיפה בתחום ביטוחי הרכב, מינוי מנהל מורשה בחברת סלייס גמל, יישום הרפורמה בביטוחי בריאות, חיזוק התשתית למאבק בהון השחור, מניעת קריסת הביטוח הסיעודי ופרסום הוראות השבה של דמי ביטוח ודמי ניהול למבוטחים ולחוסכים.

לפני הצטרפותו לרשות שוק ההון, כיהן בתפקידי ניהול באגף ניהול סיכונים בחברת כלל ביטוח וכן בחברת הביטוח הראל ובחברת דירוג האשראי S&P Maalot. 

לגל תואר ראשון במתמטיקה וכלכלה (בהצטיינות) ותואר שני במנהל עסקים בהתמחות מימון (בהצטיינות) מאוניברסיטת תל-אביב, הוא נשוי + 1 ומתגורר בתל-אביב.

הבחירה בגל מגיעה לאחר שהשר בחן את המלצות ועדת האיתור בראשות מנכ"ל משרד האוצר, עו"ד שלומי הייזלר, אשר המליצה על גל ועל פרופ' זיו כהן כשני המועמדים הסופיים לתפקיד. 

ההחלטה על המינוי תובא לאישור הממשלה.

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ אמר: ״רשות שוק ההון תהיה שחקן דומיננטי במעבר של הכלכלה הישראלית ממלחמה לצמיחה מואצת. שנים וחצי טריליון ש"ח שמנוהלים בגופים המוסדיים צריכים למצוא אפיקי השקעה במשק הישראלי ויכולים להוות מנוע צמיחה אדיר באמצעות שילוב של רגולציה, מיסוי ופיתוח כלי השקעה ומוצרים מגוונים. גם במאבק ביוקר המחיה יש לרשות תפקיד מרכזי. הניסיון רב השנים של עמית ברשות, ההיכרות המעמיקה שלו עם השוק וכלל השחקנים בו, המקצועיות והערכיות שלו, בשילוב האישיות הנעימה והיכולות הבינאישיות הן מה שהרשות צריכה עכשיו. על רקע עבודה משותפת של כמעט שנה וחצי, אני מאמין בעמית, סמוך ובטוח שהוא ינהיג את הרשות נוכח אתגרי הכלכלה ביד אמן, ומאחל לו הצלחה רבה בתפקידו״.

מנכ"ל משרד האוצר, שלומי הייזלר אמר: "אני מברך על מינויו של עמית גל לתפקיד מנהל רשות שוק ההון. אני בטוח שכישוריו הרבים של עמית בתחום הביטוח והחיסכון והיכרותו המעמיקה עם שוק ההון יביאו לתרומה משמעותית למשק, להנהלת משרד האוצר, וכמובן לרשות שוק ההון. בטחוני כי ניסיונו הרב של עמית בניהול הרשות כממלא מקום במשך זמן רב והיכרותו רבת השנים עם שוק ההון הישראלי, הגופים המוסדיים וקרנות הפנסיה, יתרמו רבות לשירות לאזרח, ולכלכלה הישראלית״.

משרד האוצר בצלאל סמוטריץ' הממונה על רשות ההון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד