כ"ב סיון התשפ"ד
28.06.2024
ומה לגבי פיצויים

חוק חדש: בשורה לבני הנוער שמועסקים בחופשים

אושר סופית: מעסיקים יורשו להעסיק בני נוער עד השעה 1 בלילה בחופשים. אם העבודה הסתיימה לאחר השעה 23:00 – יחויב המעסיק להחזיר את בן הנוער לביתו

חוק חדש: בשורה לבני הנוער שמועסקים בחופשים
אילוסטרציה צילום: unsplash

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק עבודת הנוער (תיקון מס' 22), התשפ"ד-2024. 24 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים.   

מוצע לקבוע כהוראת קבע כי מעסיק רשאי להעסיק צעיר בחופשת לימודים רשמית עד השעה 1:00 בלילה, ואם ההעסקה הסתיימה לאחר השעה 23:00, המעסיק מחויב להחזירו הביתה בעצמו או על ידי מי מטעמו. מוצע לקבוע הוראת עונשין וכן עיצום כספי לגבי מעסיק שהפר את החובה להחזיר את הצעיר לביתו כאמור. 

כן מוצע לאפשר פסיקת פיצויים שאינם ממוניים ואינם תלויים בנזק בתביעה אזרחית של נער שהועסק בשעות הלילה שלא על פי הכללים האמורים. לבסוף מוצע להסמיך את שר העבודה לקבוע כי היתר זה לא יחול על העסקה של צעיר בענפים מסוימים מטעמים המפורטים בהצעה. 

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בשנת 2016 נחקק חוק עבודת הנוער (תיקון מס' 18 והוראת שעה). הוראת השעה אפשרה עבודת צעירים עד השעה 24:00 במהלך חופשות רשמיות מלימודים, בתנאי שאם ההעסקה הסתיימה אחרי השעה 23:00, המעסיק יחזיר את הצעיר לביתו בעת סיום העבודה. 

הוראת שעה זו ייתרה את הצורך של המעסיקים לפנות לקבלת היתר להעסקה בלילה עד השעה 23:00 לפי סעיף 25 לחוק, במהלך חופשות רשמיות מלימודים, ואפשרה גמישות העסקה, לרבות העסקה מאוחרת יותר בתקופת חופשה כאמור. 

תוקף הוראת השעה פג ביום 16 ביוני 2020. מטרת החוק המוצע היא לעגן כהסדר של קבע, את ההסדר שהיה קבוע בהוראת השעה, המאפשר כאמור העסקת צעיר בתקופת חופשת לימודים רשמית בפרק הזמן המוגדר כ"לילה" לפי סעיף 24 (ב), ובלבד שהוא לא מועסק לאחר השעה 01:00".

קריאה שניה ושלישית מליאת הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד