כ"ב סיון התשפ"ד
28.06.2024
מעורר השראה

הגיבור שהשתתף בפלישה לנורמנדי הלך לעולמו בגיל 100

דייוויד טיצ'ר, ששימש מכונאי בחיל האוויר הבריטי במלחמת העולם השנייה והיה יו"ר אגודת מנצ'סטר לחיילים יהודים לשעבר, הלך לעולמו בגיל 100. הוא שהה על החוף בנורמנדי בפלישה הגדולה ב-1944

הגיבור שהשתתף בפלישה לנורמנדי הלך לעולמו בגיל 100
דייויד טיצ'ר צילום: AJEX, the Jewish Military Association

דיוויד טיצ'ר, ששימש כמכונאי בחיל האוויר המלכותי של בריטניה במלחמת העולם השנייה, נפטר ביום שישי האחרון, כך נמסר מהדיור המוגן בו התגורר בשנים האחרונות בשכונה היהודית סלפורד, במנצ'סטר. דיוויד טיצ'ר שנולד במזרח סאסקס באנגליה, היה אחד הראשונים שנחתו בחוף בנורמנדי ב-1944, נחיתה שהתחילה את תבוסת הנאצים.

בנוסף לתיקון מטוסים, הוא עבד עם הטייסת שלו להגן על כל הציוד, כולל מזון ותחמושת, ולוודא שהכוחות שהגיעו יעברו באזורים ייעודיים ומטוהרים ממוקשים. הוא שהה על החוף שלושה חודשים, חי בתעלות, והמשיך משם לקרבות הבאים. הוא כיהן כיו"ר אגודת חיילים יהודים לשעבר במנצ'סטר.

הוא סיפר בבלוג מיוחד על היום בו התחתן: "ב-17 באוגוסט 1943 ביקשתי לראות את הממונה, ב-20 לחודש יצאתי לחופשה כדי להתחתן ב-22 לחודש. הגעתי הביתה ביום שישי ה-20 לחודש בשעה 11 בבוקר, רק כשהלכתי לבית הכנסת בליל שבת, הכלה שלי, ננסי ומשפחתה ידעו שאני בבית, ושהחתונה תתקיים למחרת כפי שנקבע. התחתנו ב-22 באוגוסט 1943 בבית הכנסת 'הולי לו' (הקדוש), בברי אולד רואד, פרסטוויץ', מנצ'סטר (היום שכונה חרדית ענקית). קיבלתי חודש חופש וחזרתי לצבא ובהמשך ללחימה במלחמת העולם השנייה".

קארן מילר, מנכ"לית חברת הדיור מוגן 'ברוטון האוס', אמרה לתקשורת הבריטית: "דייוויד היה בן 100 והיווה השראה לכולנו. הוא גר איתנו שלוש שנים והיה פופולרי מאוד, אהוב ומוערך על ידי כל הדיירים והצוות שלנו. דייוויד שירת את המדינה הזו במהלך מלחמת העולם השנייה באומץ עצום, ולאחר שירותו הוא המשיך לעורר השראה באמצעות עבודת הצדקה שלו, ועל ידי חינוך הדור הצעיר בערכים החשובים של ידידות ושירות".

היא הוסיפה: "זו הייתה זכות עבורנו לטפל בו בשנותיו האחרונות והוא יחסר מאוד לכולנו. האהדה שלנו היא עם משפחתו בזמן הזה".

יום השנה ה-80 לנחיתה המפורסמת של כוחות בעלות הברית, יצוין ביום חמישי הקרוב ה-6 ביוני בהנצחות בנורמנדי באיטליה כמו גם ברחבי בריטניה.

דיוויד טיצ'ר מלחמת העולם השניה בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד