כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
עימותים בקואליציה

בן גביר איים לפרק את הממשלה, נתניהו השיב: "נחסל את חמאס ונחזיר את החטופים"

השר איתמר בן גביר התייחס לעסקה לשחרור החטופים, ואמר כי "ראש הממשלה הסכים שאגיע ללשכתו ואצפה בטיוטה. מאז חלפו 48 שעות. אדוני ראש הממשלה, מה יש לך להסתיר?" | נתניהו השיב: "אנחנו פועלים באינספור דרכים כדי להחזיר את החטופים שלנו"

בן גביר איים לפרק את הממשלה, נתניהו השיב: "נחסל את חמאס ונחזיר את החטופים"
בן גביר ונתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר התייחס בהצהרה בפתח ישיבת הסיעה לנאום הנשיא ביידן בו חשף אך ההצעה הישראלית לעסקת חטופים, ואמר כי בלשכת ראש הממשלה סירבו להציג בפניו את טיוטת ההסכם. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו צילם לאחר דברי בן גביר הודעה מצולמת ראשונה מאז נאום ביידן: "אנחנו פועלים באינספור דרכים כדי להחזיר את החטופים שלנו. אני חושב עליהם כל הזמן, אני חושב עליהן כל הזמן. על המשפחות שלהם, על הסבל שלהם. לכן הלכנו כברת דרך ארוכה כדי להחזיר אותם, אבל תוך כדי הפעולה הזאת שמרנו על מטרות המלחמה, בראשן חיסול החמאס". 

"אנחנו מתעקשים שאנחנו נשלים גם את זה וגם את זה. זה חלק מהמתווה, זה לא משהו שאני מוסיף עכשיו, זה לא משהו שאני מוסיף כי לחצו עליי בקואליציה, זה משהו שסיכמנו עליו בקבינט המלחמה פה אחד", הוסיף. 

בן גביר אמר במהלך הצהרתו: "ביום שישי בערב, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נשא נאום והציג עסקה, כביכול בשמה של מדינת ישראל. פרטי העסקה, כפי שהוצגו על ידי הנשיא ביידן, מלמדים כי מדובר בעסקה שמשמעותה כניעה של ישראל וסיומה של המלחמה ללא השגת יעדה העיקרי של השמדת החמאס. בצאת השבת, ביקשתי לשוחח עם ראש הממשלה". 

עוד סיפר: "בשיחה שהתקיימה בינינו, ראש הממשלה טען כי ההסכם הוא אינו כפי שהוצג בידי ביידן, וכי לא תהיה עסקה מופקרת וסיום המלחמה ללא מיטוט החמאס. ביקשתי ממנו לצפות בטיוטת ההסכם, והוא הסכים ואמר שאגיע ללשכתו על מנת שאראה בעיניי את הטיוטה. ביום ראשון, הגעתי ללשכת ראש הממשלה, על מנת לצפות בטיוטה. שם האירוע התחיל להיות משונה: עוזריו טענו בפניי כי הוא עסוק כרגע ואינו יכול להתפנות, כאשר אחד מהם פלט: "איזו טיוטה? אין טיוטה". עוזר אחר אמר "אה, יש טיוטה, תגיע מחר לראות אותה"". 

עוד הוסיף: "הפעם, תיאמנו שעה שנקבעה להיום בבוקר, על מנת שאצפה בטיוטה. גם הבוקר הגעתי ללשכת ראש הממשלה, ושם, שוב, סירבו להציג בפניי את טיוטת ההסכם. אחרי זה, התקשר אליי ראש המל"ל, צחי הנגבי, וביקש "להסביר לי את הקווים עליהם סיכם הקבינט הקטן". חזרתי על דרישתי לצפות בעיניי בטיוטת ההסכם, אך לתדהמתי ראש המל"ל הכחיש כי קיימת טיוטה כזו". 

בן גביר הוסיף: "אני מזכיר שוב: בשיחה ביני לבין ראש הממשלה, הוא הסכים שאגיע ללשכתו ואצפה בטיוטה. מאז חלפו 48 שעות, שכללו רק מריחות, והרבה עמימות. ואני שואל: אדוני ראש הממשלה, מה יש לך להסתיר? אם העסקה היא אינה מופקרת ואינה כוללת התחייבות לסיום המלחמה למיטוט חמאס - מדוע אתה מסרב להציג לי אותה? הסיבה להסתרות והמריחות יכולה להיות רק אחת: מדובר בטיוטה של עסקה מופקרת, כפי שהוצגה בידי נשיא ארצות הברית - שכעת יש ניסיון לעשות לה תהליך של הלבנה. לכן אני חוזר על דבריי ואומר לראש הממשלה: אם תחתום על עסקה מופקרת שתביא לסיום המלחמה ללא מיטוט החמאס, עוצמה יהודית תפרק את הממשלה".

ישיבת הסיעה של עוצמה יהודית זזה לחדר אחר בשל קריאות של משפחות חטופים שתקפו את השר בן גביר במילים קשות וקראו להסכמה לעסקה. בסיעת עוצמה יהודית טענו מנגד שהמקום שונה בגלל בעיית מקום.

איתמר בן גביר עסקת החטופים בנימין נתניהו ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד