ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
בפעם הראשונה

התוכנית לפיתוח וקידום עסקים בציבור החרדי יוצאת לדרך

תכנית 'עסקים בצמיחה כלכלית' לקידום עסקים ויזמות בציבור החרדי, יוצאת לדרך. מקלב: "התוכנית תסייע לבעלי העסקים להצליח בתחומם, להגדיל מכירות ולשגשג. ללמידה והדרכה מקצועית לבעלי העסקים יש חשיבות גבוהה"

התוכנית לפיתוח וקידום עסקים בציבור החרדי יוצאת לדרך
מקלב וברקת צילום: באדיבות המצלם

תכנית 'עסקים בצמיחה כלכלית' לקידום עסקים ויזמות בציבור החרדי, יוצאת לדרך.

התכנית של הרשות החרדית במשרד ראש הממשלה והסוכנות לעסקים במשרד הכלכלה והתעשייה, בהיקף של 2 מלש"ח במימון הרשות החרדית, פונה לעסקים בחברה החרדית ומסייעת להם בכלים מקצועיים לצמיחת העסק ובתוכם ליווי עסקי אישי, שיפור יכולות הניהול בתחומים שונים: מימון, שיווק, ניהול עובדים, הטמעת טכנולוגיות, חדשנות, מסחר בינלאומי וכו'. בנוסף יוכלו העסקים להשתתף בקורסים בתחומים מבוקשים כגון שיווק דיגיטלי, יישומי AI, ניהול מתקדם, ובהתאמה לענפים במשק.

במסגרת תוכנית 'עסקים בצמיחה כלכלית' - הגדלת מכירות למגזר החרדי יעמדו לרשות בעלי העסקים החרדים:

ללאהתוכניתצילום: ללא

 
- מסלול "יוזמים עסק"- מיועד לבעלי רעיון למיזם או לעסק חדש. המסלול כולל השתתפות בקורס בהיקף של 70 שעות למידה, להקניית כלים ניהוליים מקצועיים להקמת עסק חדש, ייעוץ אישי וליווי למימון מקרנות בעלות מופחתת.

- ⁠מסלול "צמיחה והגדלת מכירות" - המסלול מעודד צמיחה עסקית ע"י הקניית ידע לבניית התשתית הנדרשת להגדלת היקף המכירות בעסקים וכולל; מיפוי עסקי, קורס בהיקף של מעל 20 שעות למידה, ו- 10 שעות ייעוץ נוספים ( נוספים לזכאות של בעל העסק בתוכניות הסוכנות) על ידי מלווה עסקי להטמעת הכלים הנרכשים.

שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת אמר: "בשיתוף עם סגן השר לפיתוח חרדי במשרד ראש הממשלה הרב אורי מקלב, יחד עם הסוכנות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה והתעשייה, אנחנו משיקים היום את התוכנית 'בצמיחה כלכלית'. תוכנית זו נועדה לסייע לבעלי העסקים במגזר החרדי בחיזוק יכולות ניהוליות, הגדלת מכירות, שימוש בטכנולוגיות, ובכך לתמוך במיצוי פוטנציאל הצמיחה של עסקים אלו. יזמים ועסקים קטנים תורמים באופן ישיר לכלכלת המדינה ולצמיחה, ומתפקידנו לתת את המעטפת התומכת בצמיחה כלכלית יציבה וארוכת טווח".

סגן השר לפיתוח חרדי במשרד ראש הממשלה אורי מקלב אמר: "תוכנית 'עסקים בצמיחה כלכלית' - הגדלת מכירות למגזר החרדי, שאנחנו משיקים כעת תסייע לבעלי העסקים להצליח בתחומם, להגדיל מכירות ולשגשג. ללמידה והדרכה מקצועית לבעלי העסקים יש חשיבות גבוהה. בעלי עסקים שאינם מגיעים מרקע מסחרי, עשויים אמנם להיות יצירתיים וחדשניים אך עלולים גם להיכשל בעסקאות מפוקפקות ובהדרכות שאינן מקצועיות. ישנם בעלי עסקים רבים שהשקיעו בעסק בצורה לא נכונה במקום למנף ולהתקדם. חשוב ללמוד ולהעשיר ידע כדי לא לאבד ממונם של ישראל ולמנוע עוגמת נפש וזאת ברוח טובה ומקצועית על מנת להגיע לצמיחה כלכלית איתנה".

נעמי היימן-רייש, סגנית בכירה למנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה אמרה: "יזמות עסקית מוטמעת היטב בחברה החרדית, ומאפשרת ליזמים ולבעלי העסקים לבטא בצורה מיטבית את כישוריהם. מחקרים מלמדים כי ליזמות יש השפעה חיובית על כושר ההשתכרות, ואנו מעודדים ליווי מקצועי שמסייע ליזמים ולבעלי העסקים למצות את פוטנציאל הצמיחה שלהם, להיות חדשניים, להרחיב את שווקי היעד וכן להגדיל את ההכנסות. שיתוף הפעולה הבינמשרדי הוביל לתכנית מבורכת שתקדם את העסקים בחברה החרדית, ותתרום לכלכלה בכלל".

רועי אסף, ראש הרשות לפיתוח כלכלי חברתי של המגזר החרדי במשרד ראש הממשלה אמר: "שיתוף הפעולה של הרשות לפיתוח כלכלי חברתי של המגזר החרדי עם משרד הכלכלה ובפרט בתכנית זו מצטרף לשורת פעילויות של פיתוח כלכלי של המגזר החרדי לטובת צמיחה וקידום רווחת המגזר החרדי ועל ידי כך צמיחה למשק הישראלי. תכנית זו נושאת בכנפיה בשורה של ממש, מדיניות ממשלתית הפועלת להגדלת כושר ההשתכרות של משק הבית החרדי בדרך ובצורה המותאמת לו תוכל להוביל לגידול וצמיחה בעסקים ותעסוקה שמקובלת בציבור החרדי ומדויקת לשטח. בנוסף, התוכנית פותחת צוהר לבעלי מקצוע ויועצים לסייע ולפתח את בעלי העסקים החרדים".

ניר ברקת אורי מקלב הרשות החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד