כ"ב סיון התשפ"ד
28.06.2024
כינוס חירום

עקב הרדיפות: "על ישראל לגבש בדחיפות תוכנית לקליטת יהודי אירופה"

הרב מנחם מרגולין, יו"ר איגוד הארגונים היהודיים באירופה אמר היום בכנס למאבק באנטישמיות. "היום אני אומר לישראל, אנחנו עוד לא שם, אבל תהיו מוכנים, תכינו את הרשויות שלכם לקליטת יהודי אירופה"

עקב הרדיפות: "על ישראל לגבש בדחיפות תוכנית לקליטת יהודי אירופה"
הרב מרגולין בכינוס צילום: יואב דודקביץ

יותר מ-100 ראשי קהילות יהודיות באירופה ומנהלי ארגונים תומכי ישראל התכנסו היום באמסטרדם לכינוס חירום של EJA - איגוד הארגונים היהודיים באירופה, לגיבוש דרכי מאבק אופרטיביות בהתנכלויות ליהודים ברחבי אירופה ולשיח השטנה האנטישמי הגואה מאז ה-7 באוקטובר.

יו"ר EJA, הרב מנחם מרגולין ציין עם פתיחת הכינוס: "אנחנו במלחמה על המשך החיים היהודיים באירופה. יהודים בלבוש מסורתי או כאלה שמזוזות על דלתותיהם - חווים התנכלויות בלי פוסקות. סטודנטים יהודיים סופגים איומים על חייהם ומודרים מקורסים באוניברסיטאות וכתובות שטנה נמרחות בלא מפריע על בתי יהודים, בתי כנסת ובתי עלמין".

עוד אמר: "ביומיים הקרובים נגבש מתכונות למאבק באנטישמיות  בכל הזירות; פוליטית, משפטית, ציבורית וגם בהגברת הביטחון הקהילתי והאישי. אבל כל זה עלול לא להספיק. לפיכך, על מדינת ישראל לגבש בדחיפות תוכנית מגירה מעשית לקליטת יהדות אירופה בישראל. לצערי זה כבר ממש לא מצב היפותטי, אלא סכנה קיומית מממשית שממשלות אירופה כושלות או לא רוצות לטפל בה בנחישות הנדרשת".

הרב מרגולין הוסיף, בכנס באמסטרדם למאבק באנטישמיות: "היום אני אומר לישראל, אנחנו עוד לא שם, אבל תהיו מוכנים, ותכינו את הרשויות שלכם לקלטית יהודים".

"אם ממשלות אירופה ימשיכו כפי שעשו עד כה, אם הן ימשיכו לסבול את המבול הזה של שנאת יהודים, מאות ואלפים מאיתנו נעזוב", הוסיף הרב מרגולין.

הכנס, שכותרתו "להילחם למען עתידנו" מפגיש עשרות מנהיגי קהילות יהודיות. בכינוס מתייחסים הרבנים לפשעי שנאה אנטישמיים לאחר מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר. האירוע כולל פאנל משפטי שמטרתו לתכנן צעדים משפטיים מעשיים למלחמה באנטישמיות.

מלחמת חרבות ברזל הרב מנחם מרגולין אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד