ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
כל הנתונים

סקר: כמה פסיכיאטרים ופסיכולוגים שוקלים לפרוש מהמערכת הציבורית?

27% פסיכיאטרים ופסיכולוגים שנשאלו בסקר חדש, השיבו כי הם שוקלים לעזוב את מקום עבודתם. 31% מתלבטים: "מדובר במציאות קשה המכבידה על המערכת הציבורית ופוגעת בציבור המבקש מזור ממערכת בריאות הנפש"

סקר: כמה פסיכיאטרים ופסיכולוגים שוקלים לפרוש מהמערכת הציבורית?
טיפול פסיכולוגי צילום: FREEPIK

סקר חדש שפורסם הבוקר ב"כאן רשת ב'" מעלה כי כ-60% מהפסיכיאטרים ופסיכולוגים שוקלים או מתלבטים האם לפרוש מהמערכת הציבורית. הסקר נערך טרם הכנס השנתי של המכון הלאומי לחקר מדיניות הבריאות. 

הקבוצה הגדולה ביותר שדיווחה על עזיבה, כ-63.6%, היא מקרב המתמחים בפסיכיאטריה של ילדים ונוער. יחד עם זאת לפי הסקר 41.7% בקרב פסיכולוגים ו-33.3% בקרב מתמחים בפסיכיאטריה של מבוגרים מדווחים אף הם על עזיבה. 

פרופסור ערד קודש, הפסיכיאטר הראשי של קופת חולים מאוחדת, אמר כי "משבר כוח האדם מהווה את אחד המוקדים העיקריים להתארכות תורים, אל מול העלייה בביקושים".

"מדובר במציאות קשה המכבידה על המערכת הציבורית ופוגעת בציבור המבקש מזור ממערכת בריאות הנפש", הוסיף. 

"למרות שסוגיית השכר מובילה את הסיבה לנטישה, אסור לחשוב שהפתרון להבראת המערכת יהיה רק סביבה. סוגיית השכר מבטאת בעיה עמוקה יותר הקשורה לסביבת העבודה של המטפל, המעטפת האדמיניסטרטיבית, תהליכים בירוקרטיים, ומחסור באמצעים טכנולוגיים שיכולים לסייע למטפל להביא לידי ביטוי את כישוריו המקצועיים", הוסיף.

בריאות הנפש פסיכולוגים בתי חולים פסיכיאטרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד