כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
ביקור בזק בארץ

נושאים ציבוריים וכלליים: הגר"ב לאזאר נועד עם הגרי"מ שכטר

רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, שהגיע לביקור בזק בארץ נפגש עם הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטר. במהלך השיחה שיבח רבי יעקב מאיר את עזרתו של הגר"ב לאזאר למען חסידי ברסלב באומן. צפו בתיעוד

נושאים ציבוריים וכלליים: הגר"ב לאזאר נועד עם הגרי"מ שכטר
הגר"ב לאזאר עם הגרי"מ שכטר צילום: באדיבות המצלם

הגאון הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר, מנהיגם של חסידי ברסלב, נפגש עם רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר שהגיע לביקור בזק בארץ לפעול למען הכלל. 

הגרי"מ שכטר קיבל את פני האורח בפנים זוהרות והושיבו לצידו בראש השולחן. השיחה שהייתה תורנית ברובה נמשכה זמן רב, במהלכה חזר הגר"ב לאזאר ביאור מהרבי מליובאוויטש זי"ע על מאמרו של רבי שמעון בר יוחאי שאמר על עצמו 'יכול אני לפטור את כל העולם מן הדין', דלכאורה לא מובן איך אפשר לפטור יהודי שעבר עבירה ושמגיע לו עונש הכי קשה? ומבאר הרבי, כי רבי שמעון בר יוחאי מתקשר עם כל יהודי, אפילו זה שנמצא במצב הכי נמוך ברוחניות ולכן יכול לפטור גם אותו. הגרי"מ שכטר הגיב מיד בחיוך, שביאור כזה רק הרבי יכול לתת כזה הסבר.

הגר"ב לאזאר אצל הגרי"מ שכטר צילום: באדיבות המצלם

בין הדברים סיפר הגרי"מ שכטר, ששיגר פעם מכתב לרבי מליובאוויטש עם בקשה לתפילה על בתו שהייתה חולה באותם ימים, והמשיך בשיחתו בהתעניינות על פעילות שלוחי הרבי ברוסיה. 

כשהרב לאזאר דיבר על כך שרואים איך שנשמה של יהודי שמתעוררת לפתע, זאת מפני שהניצוץ שבו בפנים בוער תמיד ופתאום פורץ החוצה - הרב שכטר הביע את התפעלותו הרבה, והפליא את העניין בהתרגשות.

השיחה המרתקת נגעה בעוד מספר נושאים ציבוריים וכלליים, ובין הדברים הודה על העזרה של רבה של רוסיה לחסידי ברסלב באומן. 

עם סיום המפגש, הגיש המארח הגרי"מ שכטר לאורח הגר"ב לאזאר שניים מספריו החדשים, הודה על הביקור וקם מלוא קומתו וליווה את הגר"ב לאזאר עד לפתח הבית מתוך כבוד רב.

הרב יעקב מאיר שכטר הרב בערל לאזאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד