כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
הסתתר לאורך הלילה

תיעוד: עשרות מתפללים פלשו לשכם - צעיר חרדי הותקף קשות בידי פלסטינים

חרדי שנכנס הלילה לשכם הותקף באלימות בידי פלסטינים ונפצע. הוא הסתתר לאורך הלילה וחולץ בידי המשטרה הפלסטינית שהעבירה אותו לצה״ל. בעקבות הכניסה העצמאית של עשרות צעירים חרדים בוטלה כניסה המונית של 12 אוטובוסים

תיעוד: עשרות מתפללים פלשו לשכם - צעיר חרדי הותקף קשות בידי פלסטינים
הצעיר מחולץ על ידי שוטרים פלסטינים צילום: צילום מסך

כוחות צה"ל ומג"ב נאלצו לבטל הלילה כניסה מתוכננת של מתפללים לקבר יוסף בשכם, אחרי שעשרות חסידי ברסלב פרצו את המחסומים של צה"ל באזור, ונכנסו רגלית לשכם בשיאה של מתיחות ביטחונית.

לציון ספירת "יסוד שביסוד" בספירת העומר נערכו בצה"ל עם כוחות גדולים מחטיבת שומרון, אולם לאחר שעשרות חסידים ניסו להכנס לשכם ללא תיאום, הכניסה הופסקה וצה"ל נאלץ לרדוף אחר החסידים.

פלישת המתפללים צילום: רשתות חברתיות

בעקבות הכניסה העצמאית של המתפללים בוטלה ברגע האחרון כניסה של 12 אוטובוסים ובהם מתפללים יהודים לקבר יוסף שבשכם. שוטרי הרשות הפלסטינית חילצו הבוקר את הצעיר החרדי שהותקף בידי פלסטינים בשכם לאחר שנכנס לשם ללא תיאום עם צה״ל. השוטרים הפלסטינים הוציאו אותו מהעיר לאחר שהסתתר לאורך הלילה והעבירו אותו לידי כוחות צה״ל, הוא קיבל טיפול רפואי וסובל מחבלות בפניו.

הצעיר מחולץ על ידי השוטרים צילום: רשתות חברתיות

על רקע הדיווח על פלישת המתפללים, הלילה התקיימה כניסה מצומצמת לקבר יוסף. בין הנכנסים היו גם משפחות פצועים ומשפחות שכולות שהתפללו לרפואת יקיריהם, לנצחון צה"ל במלחמה ולהחזרת החטופים. 

הכניסה התקיימה לרגל "יסוד שביסוד", יום ספירת העומר המיוחס בקבלה ליוסף הצדיק. הכניסה התקיימה כחלק מהכניסות הקבועות של מועצה אזורית שומרון בליווי צה"ל ובסיוע מתנדבי מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים של מועצה אזורית שומרון.
 

 

שכם קבר יוסף הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד