כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
"מדובר בשערוריה"

בתגובה לדו"ח המבקר: החה"כ יזם דיון ומתח ביקורת חריפה

בתגובה לדו"ח מבקר המדינה המצביע על היעלמות מחשב וחומר ארכיוני קריטי מארכיון המדינה בנושא פרשת ילדי תימן יו"ר ועדת הבריאות יזם דיון בכנסת ומתח ביקורת חריפה. "על המדינה לתת גושפנקא רשמית על כאבם וסבלם של המשפחות", אמר

בתגובה לדו"ח המבקר: החה"כ יזם דיון ומתח ביקורת חריפה
ח"כ יוני משריקי צילום: דוברות הכנסת

בעקבות פרסום דו"ח מבקר המדינה המצביע על היעלמות מחשב וחומר ארכיוני קריטי מארכיון המדינה בנושא פרשת ילדי תימן, יצא יו"ר ועדת הבריאות של הכנסת, ח"כ יוני משריקי בדיון אותו יזם במליאת הכנסת,  בביקורת חריפה על התנהלות הממשלה וקרא לחשיפת האמת בפרשה הכאובה.

בדיון סוער שהתקיים בכנסת, הביע ח"כ משריקי את זעמו נוכח הממצאים המטרידים שהוצגו בדו"ח המבקר. "מדובר בשערורייה של ממש, המהווה המשך ישיר למדיניות ההסתרה וההתחמקות של ממשלות ישראל לאורך השנים, אשר בחרו להתעלם מכאבן ומסבלן של משפחות עולי תימן", אמר ח"כ משריקי בכאב.

יו"ר ועדת הבריאות ציין כי כבר לפני כשנה הגיש שאילתה בנושא למשרד ראש הממשלה, אך עד לרגע זה טרם זכה למענה מספק. "התשובות שאנו מקבלים, אם בכלל, הן התחמקויות והסתרות מכוונות, במקום לספק תשובות ברורות וכנות למשפחות השכולות", טען ח"כ משריקי בתסכול.

לדברי ח"כ משריקי, הגיע הזמן שמדינת ישראל תפסיק להתחמק מאחריותה ותיקח אחריות מלאה על מעשיה בפרשה הקשה הזו. "אסור לנו להמשיך ולהסתיר את האמת מהמשפחות. הן זכאיות לדעת מה עלה בגורל ילדיהן שנעלמו בנסיבות טראגיות ומפוקפקות", הדגיש יו"ר ועדת הבריאות.

ח"כ משריקי קרא לממשלה לנקוט בצעדים מידיים לחשיפת כל המידע הרלוונטי ולהביא לעשיית צדק מלא עם המשפחות. "אנו חייבים להכיר בסבלן של המשפחות ולפצות אותן על העוול המתמשך שנגרם להן. זהו צו השעה, לפני שיהיה מאוחר מדי עבור הורים רבים שהולכים ומתבגרים מבלי לדעת את גורל ילדיהם", קרא ח"כ משריקי.

יוני משריקי ילדי תימן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד