כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
אחותו בשבי חמאס

כך זוהתה גופתו: בתו של דולב יהוד הי"ד נולדה 9 ימים לאחר שנרצח

בתו של דולב יהוד הי"ד שנרצח ב-7/10 בקיבוץ ניר עוז על ידי מחבלי חמאס, נולדה 9 ימים אחרי שנרצח. הוא הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים. אחותו ארבל חטופה בעזה | הבוקר אותרה גופתו בשטח ישראל

כך זוהתה גופתו: בתו של דולב יהוד הי"ד נולדה 9 ימים לאחר שנרצח
דולב יהוד הי"ד צילום: באדיבות המשפחה

לאחר שצה"ל הודיע הבוקר כי גופתו של דולב יהוד, בן 35 מקיבוץ ניר עוז, נמצאה בשטח הקיבוץ ולא נחטפה לרצועת עזה, מתברר גודל הטרגדיה.

דולב, ששימש כחובש באיחוד הצלה ובמד"א, יצא בבוקר 7 באוקטובר לסייע במאבק מול הפלישה של מחבלי חמאס, כשאשתו ההרה ושלושת ילדיו שהו במשך תשע שעות בממ"ד. הוא נרצח במאבק עם המחבלים, אשתו ילדה תינוקת 9 ימים לאחר שנרצח.

עד היום דולב הוגדר חטוף. מ-7 באוקטובר בכל התקופה לא התקבל ממנו סימן חיים משטח הרצועה. בשבועות האחרונים עלה חשד שנרצח בשטח ישראל, ככל הנראה בשטח הקיבוץ, ונאסף למקום אחר וכך אכן התברר.

דולב הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים, בתו הרביעית, דור, נולדה לאחר הירצחו. אחותו, ארבל יהוד בת ה-28, נחטפה לעזה עם אריאל קוניו והם נמצאים מאז בשבי.

דולב, בן 35 מניר עוז, היה חובש איחוד הצלה ומד״א ויצא לטפל בפצועים ולהציל חיים. הוא נרצח בשטח ניר עוז ב-7 באוקטובר, וכבר בימים הראשונים של המלחמה גופתו אותרה בשטחי הקיבוץ, אך לא היה ידוע שמדובר בדולב.

דורון קדוש דיווח בגלצ כי במהלך כל המלחמה ההערכה הייתה שהוא נחטף לרצועה, אך לא התקבל כל מידע ודאי שמאמת שהוא אכן חטוף בידי חמאס. בשלב מסוים, עלה חשד שייתכן שהוא לא נחטף ונרצח בשטח ישראל - וכך התחברו הנקודות והגיעו למסקנה שהגופה שאותרה בניר עוז היא גופתו של דולב. בדיקות דנ״א אימתו באופן ודאי שאכן מדובר בו. הלוויתו צפויה להתקיים מחר.

124 חטופים עדיין מוחזקים בעזה מאז ה-7 באוקטובר, 241 ימים. 39 חטופים נרצחו בידי חמאס וגופותיהם בשטח הרצועה.

בפברואר השנה סיפרה ל-Ynet על הזוועות של אותו יום: היא וילדיה - רז (8), יותם (6 וחצי) ורון (4) - התחבאו בממ"ד בביתם בניר עוז: "היינו מ-6:30 בבוקר בממ"ד, בלי אוכל ובלי מים, כשאני מנסה לגרום לשלושה ילדים להיות שקטים ורגועים ובמקביל גם לשמור על עצמי במינימום לחץ כדי שלא יתחילו צירים. דולב כתב לי באותו בוקר להיות רגועה, להסדיר את הנשימה. ואז נותק הקשר איתו".

"הכי מפחידה אותי המחשבה שהוא לא יכיר את הילדה שלו", סיפרה בריאיון שנערך כשלושה חודשים לפני ההודעה על מציאת גופתו.

אביו של דולב, יחי, סיפר בריאיון לניב רסקין בחדשות 12 לפני כחצי שנה על התינוקת החדשה, שאותה דולב לא זכה להכיר: "דור בת החודשיים וחצי מכניסה קצת אור לחיינו. היא כאילו מבינה את המצב: רגועה, לא בוכה, מחייכת, נותנת לנו תקווה שאבא שלה יחזור ויחזיק אותה בזרועותיו, שדודה שלה תחזור ותחזיק אותה בזרועותיה. אנחנו מבקשים מראש הממשלה, מהשרים, מהקבינט המצומצם, מחברי הממשלה, עזרו לנו ללדת את הילדים שלנו מחדש".

 

 

דולב יהוד חמאס ניר עוז מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד