ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
ציינו 240 יום בשבי

40,000 איש צעדו בלונדון וקראו לשחרור החטופים

צעדת ענק התקיימה אתמול בלונדון בקריאה לשחרור החטופים. 40,000 איש צעדו בלונדון עם דגלי ישראל. למעלה מ-120 חטופים עדיין מוחזקים בעזה, לאחר שנחטפו על ידי מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר

40,000 איש צעדו בלונדון וקראו לשחרור החטופים
אלפים בצעדה בלונדון צילום: Metropolitan Police

באחת הצעדות הגדולות ביותר של סולידריות בבריטניה עם ישראל מאז ה-7 באוקטובר, למעלה מ-40,000 אנשים צעדו לונדון אתמול וקראו לשחרר את מעל 120 חטופים בעזה מאז השבעה באוקטובר.

בתוך ים של סרטים ובלונים צהובים, אנשים מכל גווני הקשת של הקהילה היהודית באנגליה ותומכים רבים מדתות אחרות צעדו וקראו "תביאו אותם הביתה", הצועדים הניפו דגלי ישראל, נושאים פוסטרים עם המילים "הזמן נגמר" ושרו שירים ישראלים, כך דיווח העיתון היהודי הבריטי Jewish chronicle.

הצועדים ענדו מדבקות שעליהן המספר 240, המתייחס לכמה ימים החטופים נמצאים בשבי בעזה. בנאום לקהל האלפים מחוץ לרחוב דאונינג מעון ראש הממשלה, לורד סטיוארט פולק, מבית הנבחרים אמר שהוא "מעולם לא ראה קהל כזה כאן. כולכם צריכים להיות גאים בעצמכם".

הוא הוסיף כי אנו "זועמים על השתיקה מחרישת האוזניים של ארגונים וגופים בינלאומיים שלא עשו מספיק כדי לנזוף במעשי חמאס".

לורד פולק גינה את בית הדין הפלילי הבינלאומי על השוואה בין מנהיגים ישראלים לאלה של חמאס , ואת ה-BBC על "כשלים בסיקור" מאז ה-7 באוקטובר, לרבות סיקור שקרי על הפיצוץ בבית החולים אל-אהלי וסירוב הערות לתייג את חמאס כטרוריסטים.

"זה לא קל לעמוד בגאווה ובפומבי כיהודים בזמנים אלה", אמר לורד פולק. "היום אנחנו צועקים בקול רם ביחד תביאו אותם הביתה".

המשתתפים הרבים שמעו את דברי אסנת ומנחם גץ, דודיו של עומר נאוטרה, שנחטף לעזה ב-7 באוקטובר. ליונל בנימין קרוב משפחתו של רון בנימין (52), שנרצח על ידי חמאס ב-7 באוקטובר, וקרובי משפחתו של החטוף עומר ניוטרה, בן 22.

המשתתפים שמעו גם ממירב ואמיר דניאל, הוריו של עוז דניאל, בן 19 שנהרג על ידי חמאס ב-7 באוקטובר. אמו של עוז אמרה שהם לא "אנשים פוליטיים", אבל נושא "השחרור ללא תנאי של החטופים אינו נושא פוליטי, אלא נושא הומניטרי, כזה שצריך להדאיג כל בן אדם ברחבי העולם" אמרה.

בריטניה לונדון חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד